Thursday, September 15, 2011

Fortfarande sommar på Österlen

I söndags åkte jag med två favoriter till Olof Viktors kafé, fikade smarriga mackor och köpte med godaste kardemummasnäckorna för att sedan fara vidare till Naeslunds Anikviteter  Med hem följde Gourmetmüesli, nöttopping och citrusmarmelad från det förstnämnda stället och en ljuvlig kudde, perfekt för en stor mage nu och kanske amning senare från det sistnämnda. Dessutom var det 25 grader varmt och strålande sol. En av högsommardag så här i mitten av september. Två utflyktsmål ni inte får missa om ni är på Österlen.

3 comments:

  1. Skönt att höra att sommaren finns kvar i landet iaf. :) Sen två tre dagar är det officiellt höst här men en solig, klarblå himmel, varmvindad variant så jag lider inte. (än.)

    Apropå 2hand är det inte bara plånboksvänligt, jag handlar enormt mycket 2hand även om man ibland får ha is i magen vad gäller kläder för som du säger så finns det inte alltid jättemycket och kanske inte precis just när man vill ha det. Då är det lättare med möbler tycker jag. Jag har också så fina sänglinnen som jag auktionsfyndat, alltså den kvalitén återfinns nästan inte idag. Jag drömmer lite om att hitta en liten enkel mangel för att kunna göra lakanen extra fina. :) (herregud, erkände jag det högt?) :)

    Happy helg finaste!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Tack för receptet, i eftermiddag ska det testas.

    Det var jag och Sofie som flippade ut igår med en associationslek, via sms!
    Kram

    ReplyDelete