Tuesday, August 2, 2011

Vad jag gjort idag

 Jag har simmat i ett inte augustivarmt men heller inte svinkallt Öresund

 Lapat sol

 Läst min sommarjobbbok som handlar om hur vi pedagoger beter oss i mötet med flickor respektive pojkar. Intressant läsning och massor av tankeställare, inte minst när man snart själv ska bli förälder. Det där med jämställdhet är himla svårt. 

Jag har också lyssnat klart på Livet deluxe. Jag kan varmt rekommendera. Jag längtar redan efter en uppföljare till. Har ni läst Snabba cash och Aldrig fucka upp? Om inte - gör det.

Jag fick dessutom äntligen användning av min strandklänning inköpt på Sicilien.

En riktigt härlig sommardag, bara jag, mina böcker, solen, havet och tankar som får löpa fritt. Nu ska jag måla babysäng. Vad gör ni idag?

5 comments:

  1. Klänningen är verkligen jättefin. Du verkar ha haft en lugn och mycket skön dag. Jag har solat, börjat arbeta med möblerna från auktionen och ätit glass vid sjön :)

    ReplyDelete
  2. Oh, själv har jag bara jobbat idag. Gav mig ut på en löprunda nu när jag kom hem.
    Har precis avslutat vad som kan ha varit en av de mest värdelösa böcker jag någonsin läst, så nu är jag sugen på någonting som garanterat är bra. Lapidus lämnar en aldrig besviken.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Sandra: Det låter som att du har haft det minst lika mysigt!

    Ellinor: Löpning saknar jag faktisk nu när jag är gravid, haha, trodde aldrig att jag skulle säga det. Nej Lapidus är riktigt bra. Jag var inte alls sugen på att börja på något annat nu men det blev Janne Olssons självbiografi om stockholmssyndromet. Ganska spännande faktiskt.

    ReplyDelete
  4. Vilken makalöst fin dag. Och du är supersnygg kvinna!

    ReplyDelete