Saturday, August 20, 2011

Som i en film

Igår var vi bjudna på middag hemma hos våra väldigt vuxna vänner som har hus (Ja i vår vänskapskrets är det fortfarande bara typ två par som har hus, alla andra lever lite wannabe-young-and-hip-och-bo-mitt-i-smeten-fast-vi-inte-utnyttjar-något-annat-än-det-lite-för-dyra-coop-runt-hörnet i lite för små lägenheter med ett, två eller alternativt kommande barn). Så det känns alltid sjukt lyxigt med de där stora husen. Värdinnan är i sjätte månaden och jag i åttonde men trots detta lyckades vi hålla igång festen till 3 på morgonen. Det var så förbaskat trevligt, med underbar mat, massor av prat, dans, sång och skratt. Vid ett tillfälle under kvällen tittade jag ut i köket på mina vänner och kände det som att jag tittade på en bra film (Ni vet en sådan där film med något härligt vänskapsgäng i vilken man önskar att man fick hoppa in) och så insåg jag att jag det var min film det här. Fint.

3 comments:

  1. Vad härligt! Vi kan faktiskt få till det vi gravida, med att vara uppe sent och sudda ;)

    ReplyDelete
  2. Vilken underbar känsla! Och verkligheten är ju så mycket bättre.

    Massor med kramar

    ReplyDelete
  3. Vad underbart. Visst är det härligt med sånna vänner. Kram till dig sötis

    ReplyDelete