Thursday, August 4, 2011

pÅ bebisÖnskElistaN

Det finns såklart en uppsjö av saker man kan köpa till sin kommande eller redan existerande bebis, med detta sagt finns det naturligtvis inte många av dessa prylar som är direkt nödvändiga. Som jag nämnt tidigare har jag varit restriktiv med inköpen av flera skäl men ju större magen blir, desto verkligare och destor roligare att börja planera på riktigt. Här är några av de prylar jag drömmer om att skämma bort skryllet och mig själv med. 
Mysiga produkter från Body shops bebisserie
Eller dessa från Estelle & Thild
 
En fin skötväska från Lin & Leo som man kan använda även efter skötväsketiden (en sådan som Lisa har)...


...eller denna fina sak från Storksak



Tänk att få bäddas ner i en sådan här fin ekologisk åkpåse från Orbit

Och för den som vill frossa mer kan jag rekommendera typ alla ekologiska prylar på denna mysiga hemsida

5 comments:

  1. Jag älskar väskan, är så nöjd med köpet även om det var mycket pengar. Kommer använda den sen också, speciellt på resor. En laptop passar perfekt iden! Så om du verkligen vill ha och ska unna dig en grej lite dyrare - köp väskan :)

    Stor kram från Lisa

    ReplyDelete
  2. Lisa: Tack för tipset. Jag tror du har helt rätt!

    ReplyDelete
  3. Jag tror du har helt rätt, att göra det man verkligen vill själv känns viktigt så här på slutet av graviditeten. På samma sätt som jag vill umgås och hitta på saker så har jag ett minst lika stort behov av att få vara ifred, vara i min lilla bubbla och inte träffa någon annan än Peter. Det är lustigt. Snygg skötväska föresten!! Vi köpte den som hörde till vagnen, så det var inte så fantasifullt ;) Visst är det roligt att handla och planera för den nye familjemedlemmen. Det är lika roligt och overkligt varje gång jag tittar på barnsängen eller vagnen och tänker - vems är det där?
    Ha en fin helg nu, jag ska möta upp mannen för att gå på Harry Potter och äta mycket popcorn, trots att det är strålande solsken och 25 grader.
    Stor kram

    ReplyDelete
  4. Mys saker. Jag älskar The body shop. Sängen är bara så fin, visst är det en sådan utdragbar. Vilken färg ska den få. Kläderna från David är också fina, även rådjursbyxorna. Vad heter boken du läst, den jobb relaterade menar jag. Jag håller med om att genusperspektiv frågor är så svårt. Jag försöker tänka på det både i jobbet och privat. Båda pojkarna har haft dock vagn och de bakar och pysslar gärna, fast de spikar och slåss mycket hellre :) Det enda jag sagt nej till är nagellack, tycker det ser förskräckligt ut. BASTA!
    Ha det bra. Kram Kristina

    ReplyDelete
  5. Sandra: Absolut. Helt sant. Ja det är så kul att planera och drömma om olika tillbehör även om de egentligen är oviktiga. Men nu innan har man ju mest det att fundera på. Harry Potter var superbra tyckte jag! Vad tyckte du?

    Kristina: Ja det är en utdragbar växasäng som blivit gul nu. Boken heter "Flickor, pojkar, pedagoger och är skriven av Kajsa Wahlbäck. Helt klart läsvärd, speciellt för dig som arbetar med yngre barn!! Den handlar om förskolan.

    Kram Emelie

    ReplyDelete