Thursday, August 11, 2011

Norgebesök och för mycket bebissnack

Plötsligt rusar dagarna fram och jag jag har haft finbesök från Norge helt spontant i dagarna två och nu när hon åkt igen inser jag att jag inte tagit ett enda foto. Vi har bara babblat och babblat om allt som man måste uppdatera varandra om efter att inte ha setts på ett halvår.

Regnet fortsätter att ösa ner utanför fönstret och istället för att göra utflykter har vi hållit oss inomhus och fikat kaffe, rabarberpannacotta, syltgrottor, knäckemackor och annat gott. Vi har pratat bebisar också, alldeles för mycket och tittat på kläder, böcker och annat fint man kan skämma bort sin förstfödda med.

Det börjar bli alldeles för mycket bebisfokus i mitt huvud nu förstår ni och faktiskt här på bloggen också. Jag tror inte ni förstår hur många inlägg som ligger opublicerade. För allas skull kanske de får så förbli. Jag börjar bli rädd för mig själv.

7 comments:

  1. Oh, så mysigt. Jag är verkligen så fascinerad av allt detta bebisprat "överallt"...Trots att jag själv inte planerar att skaffa barn de närmsta åren så blir man ändå lite nyfiken ;)

    Jag minns tyvärr inte vad det var för blogg :S Men det var en "vanligt" blogg...det har inte hänt sedan dess så det måste ha blivit något vajsing i etern.

    Kram

    PS! Länken var till en ljudfil ;)

    ReplyDelete
  2. Starta en bebisblogg separat vetja!

    ReplyDelete
  3. Tack för två underbara mystillfällen, jag har haft det så trevligt!

    KRAM!

    ReplyDelete
  4. Nä man kan ju inte alltid komma ihåg att fota. Och ibland känner jag bara inte för att ha med mig kameran vart jag än går. Det kan vara befriande det också :)

    Skönt att ni hade trevligt i alla fall!

    ReplyDelete
  5. Härligt att träffa goda vänner och få ha mysstund med.

    Du, det är fullt naturligt att ha huvudet fullt av bebisar.

    kramar mamma

    ReplyDelete
  6. Ellinor: Ja det är ju bra att du ser det så. Det är verkligen många i min blogosfär som är i bebistagen nu men det är väl ganska typiskt att man följer dem som är i samma tid som en själv.

    Jess: Bra idé!

    Sara: Tack själv, supermysigt!

    Jenny: Nej det har du rätt i, ibland är sdet skönt att bara njuta utan att ha fokus på att dokumentera!

    Mamma: Ja det är väl så!

    ReplyDelete
  7. Jag vill läsa! Kramar från en annan bebis galen bloggare.

    ReplyDelete