Sunday, August 14, 2011

kärleksårsdagen

Idag är det ett år sedan vi sa ja till varandra under ösregnet alltmedan sången försökte överösta mullrandet från den analkande åskan. Exakt vid den här tiden faktiskt. Halv fyra var vigseln satt till och så här 365 dagar senare är jag minst lika lycklig som jag var den dagen och skulle inte vilja ha den ogjord för allt i världen.

Man kan tycka att äktenskap och bröllop är förlegat och visst kan man visa sin kärlek på många sätt och jag kan förstå att ett stort tjohej inte är för alla. Men, jag säger men, och jag står för detta. Det är något magiskt med att gifta sig. Att stå inför alla man älskar, omgiven av ren och skär kärlek och lova sin själsfrände att man ska försöka hålla ihop för att man har valt det. För att det känns som att det är det enda alternativet. Och för att det är så förbaskat romantiskt. Så här kommer en hyllning till kärleken. Och till oss förstås.


Pics 1, 2, 3, 4, 5 ,6, 78, 9, 10, 11

8 comments:

  1. Ett stort grattis på er dag. Kärleken är så vacker. Jag vill också gifta mig och egentligen så är jag en ganska traditionell människa, så vi borde ha varit gifta nu ;)
    Önskar er en alldeles underbar dag. Många kramar

    ReplyDelete
  2. Stort grattis på Er dag! Tänk vad tiden går fort och vilket fint år ni haft.

    Visst är det en vacker och magisk dag full av kärlek. För egen del föredrar jag dock att dela dagen med andra och hålla mig bland publiken ;) Det där med att vara mål för allas uppmärksamhet skrämmer mig enormt...

    Hoppas ni haft en fin dag!

    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Stort grattis på er idag. Nästa söndag har vi ettårsdag. Vi verkar följas åt du och jag, giftermål, bröllopsresa och så slutligen bebis ;) Vi borde fira ! Fint är vad det är !

    ReplyDelete
  4. Tänk vad tiden går snabbt. Stort grattis till er. kramar

    ReplyDelete
  5. Sandra: Tack! Jag kan bara varmt rekommendera!

    Ellinor: Tack! Alla är vi olika och jag menar inte att man behöver göra en jättegrej av det. Lika fint att fly iväg på tu man hand eller samla närmsta familjen. Det finns många sätt att göra det speciellt på.

    Sandra: Ja det är verkligen tokigt. Endera dagen kanske vi springer på varandra. Då är det nästan läge för bubbel!

    Linda: Tusen tack!

    ReplyDelete
  6. Åh tänk att ett helt år har gått. Grattis till er båda, jätte mycke. Snart är det vår dag med, och det känns overkligt att det har gått ett helt år,.. men ändå känns det som vi vatt gifta för alltid. Jag håller med dig om allt i ditt inlägg. Skulle aldrig ha detta ogjort och jag skulle gjort väldigt mycke för att bara får kika in på vår dag från ovan för att få uppleva en liiiten knutta av det igen. Det finns i mitt hjärta för alltid och från den dagen belv vi två ett, PÅ RIKTIGT!!!! GRATTTTIS PÅ 1 ÅRS DAGEN EMELIE OCH ERIK <3

    ReplyDelete
  7. Åhhh, vad fint! Grattis i efterskott!

    Och du, din stora mage som alla kommenterar betyder inte något negativt. Den är stor, vacker, ståtlig, underbar och helt otroligt att det finns ett liv där inne :) Bär magen med stolthet vackra kvinna! :)

    ReplyDelete