Friday, August 26, 2011

Just det ja

Jag har alltså börjat jobba, därav tystnaden här inne. Jag hinner glömma efter långledighet att det tar på krafterna att arbeta även om det är ruskigt kul. Jag återkommer när jag hittar lite andrum och energi.

Förresten, igår var vi och tittade på Skryllet för andra gången. Man får det här i Skåne än så länge, två ultraljud alltså. Det var magiskt, även om allt vi fick se av nyllet var en stor smaskande mun och en liten näsa. Resten låg mysigt (?) ingosat i moderkakan... Ja, allt är ju relativt. Men det var häftigt att se det lilla hjärtat, njurar, fötter, skallen, som var placerad nedåt som sig bör, och allt annat. Man fick till och med reda på den beräknade födelsevikten och jag är tacksam över att Skryllet verkar brås på sin mor och inte sin far som vägde över 5 kg när han kom till världen.

3 comments:

  1. Åh vad roligt att få titta på lilla knyttet! Jag fick bara ett ultraljud med mina men jag kommer ihåg känslan, att det var overkligt liksom :)

    Så spännande - nu är det snart dags! Håller tummarna.

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Oj, oj, oj vad nyfiken mormor blev nu då! Längtar efter mitt lilla nya barnbarn. Massor av kramar

    ReplyDelete