Wednesday, August 31, 2011

Fina presenter

Jag har kikat runt lite på mitt första år-böcker, dels för inspiration till presenter eftersom det är många bebisar som föds runt omkring mig, men också för att jag själv kanske skulle vilja ha en fin fylla-i-bok. Många är väldigt puttenuttiga och könsstereotypa men här är två som jag gillade.

Väldigt söt och ser lite hemmasnickrad ut. Älskar djuren!

Jag gillar visserligen inte alls utsidan här men på insidan är det en riktig Emelie-bok, med flikar, plastfickor, blad i olika färger och gott om plats för kreativitet.

5 comments:

  1. Rätt inställning! Kan du lova att inte göra barnrummet fullt av rosa fluff och prinsessgrejer eller blått med bilar så hejar jag ännu mera! :-)

    ReplyDelete
  2. Perfekt present. Hemtex har faktiskt en väldigt fin dito också: http://www.hemtex.com/sv/se/produkter/min-forsta-bok
    Lite modernare i sin layout, men precis som du tycker jag att det ibland kan bli för puttenuttigt i dessa böcker.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Fröken Fräken: Jag lovar dig att det inte kommer hända. jag är allergisk mot rosa och ljusblått, prinsessor och bilar. När däremot Skryllet i fråga blir äldre kan det bli svårare att stå emot.

    Sandra: Visst är den fin? Jag hittade den på akademibokhandeln!

    Ellinor: Den var också fin!

    ReplyDelete
  4. Har börjat plocka ihop ljusgula bitar, funderar på om ytterligare ett litet täcke kan uppskattas? Ett som skulle passa fint i underbara sängen...

    ReplyDelete