Monday, August 1, 2011

Augusti




Augusti är här och med henne massor av födelsedagsfirande. Inte mindre än tre av mina allra bästa vänner lämnar 20-somethinglivet för ett mer moget decenium och lilla systerdotter nummer fyra fyller redan ett helt år. Dessutom är det några andra som ska firas av olika skäl. Därför har jag tillbringat förmiddagen med att slå in paket, skriva brev, kort och paketera så gott det går.

Samtidigt lyssnar jag på Jens Lapidus Livet deluxe, som jag är väldigt nöjd med och bakar västerbottenpaj inför finbesök ikväll. Två veckors semester kvar och jag njuter av varje sekund. Blir det sol står strandväskan på stand by i hallen, tills dess stannar jag i min pysselbubbla.

3 comments:

  1. Den första augusti är en väldigt speciell dag då både mina bästa vänner firar sin födelsedag idag, det måste väl ändå betyda något eller vad tror du ;)
    Fixade med alla paketen igår. En ligger på lådan och en annan väntar hemma på bänken.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Augustibarn är väldans trevliga faktiskt.
    Puss och kram!

    ReplyDelete
  3. Ellinor och Sara: Absolut, augustibarn är något speciellt!

    ReplyDelete