Friday, July 8, 2011

Sommarlov, sommarstress, sommarbäst?

Jag har nu haft semester i två veckor och tre dagar och har hunnit med midsommarfirande i Småland, en vecka på Sicilien och en massa mys hemmavid. Jag vet att det egentligen inte ska handla om att hinna med saker på sin semester. Helst ska man bara gå omkring och vara avslappnad, ligga i en hängmatta och lyssna på sommarprat och äta jordgubbar. MEN, nu är ju inte jag den sorts person som gillar att vara sysslolös. Harmonisk kan vara det sista adjektiv som passar in på mig, och just därför är jag glad över att kunna säga att de tre dagar jag har varit hemma har jag tvättat, städat lägenheten, lyssnat på ljudbok, träffat två olika vänner för kaffe och häng i parken, varit på två middagar, läst ikapp alla bloggar jag missat, sorterat semesterfoton, tränat två gånger, varit på ansiktsbehandling, lunchat med maken på stan, shoppat och fixat både manikyr och pedikyr hemmavid för sommartrötta fötter. Det mina vänner, är en lyckad sommarlovsvecka för mig.

3 comments:

  1. härligt med ledigt!
    Fin blogg du har.

    ReplyDelete
  2. Att njuta innebär att göra det man själv mår bra av. Om det är att ligga i en hängmatta i fyra veckor eller aktivera sig 24/7 är högst individuellt.
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram

    ReplyDelete