Friday, July 29, 2011

Premiär

Idag följde jag med syrran och systerdöttrarna till Gekås i Ullared. Jag var till dags dato fullkomlig novis vad gäller hela Ullaredsgrejen och har alltså inte ens sett förra årets snackis på tv. Och visst var det onekligen en upplevelse, det kan ingen ta ifrån en. Folket alltså. Jag säger er detta. Både jag och min syster tycker att halva nöjet är att titta på alla människor som är där med sina husvagnar och kärror för att kunna lasta hem så mycket av det billiga som möjligt. Men inte kan man göra narr av andra när man själv sällat sig till skaran som skyndat för att fynda.

Dock blev det inte supermånga fynd för mig, lite bakplåtspappaer (för det har jag hört att man ska köpa när man är där),  några presenter till förmånliga priser och ett par fina tights från Svea och en randig tröja i vilken magen får plats.

Mysigast var att göra en heldagsutflykt med tjejerna och jag tror inte att jag kommer att åka dit igen, men någon gång i livet hör det liksom till att ha besökt det (ö)kända Ullared, eller hur?

3 comments:

  1. Kul att du följde med en gång i alla fall! :)
    kram

    Du glömde berätta att vi såg en kändis, Boris! ;)

    ReplyDelete
  2. Haha, det är verkligen en upplevelse och precis som du säger ligger halva nöjet i att titta på alla hysteriska människor. När de blir allt för påtagliga är det dock mest jobbigt.
    Fina saker du hittat!
    Kram

    ReplyDelete