Thursday, July 21, 2011

Norra Öland

Jag var klart tvungen att provsitta fåret framför ruinen.

Vi började måndagen med våfflor, en med chokladsmak och hasselnötssås, en med maränger, glass och grädde. Sedan for vi uppåt och stannade till där vi kände att det passade. Loppisar, antik- och kuriosabutiker, vacker utsikt, gallerier och ett annat museum. Jag fick se hur man bodde på Öland förr på Himmelsberga museum och så fick vi njuta av utsikten vid Borgholms slottsruin. Middagen åt vi på Kalk i Löttorp på norra Öland, men den var så god så den ska få ett eget inlägg. Dit måste ni åka.

3 comments:

  1. Ser jättehärligt ut ! Har inte varit på Öland sen väldigt små barnsben och då på den årliga husvagnssemestern som jag är uppväxt med.

    ReplyDelete
  2. Åh, jag saknar Öland! Och hade gärna åkt omkring där med er!

    ReplyDelete
  3. Helt fantastiskt! Jag får minnen ifrån vår klassresa i mellanstadiet :)

    ReplyDelete