Wednesday, June 22, 2011

Sommarlovets första dagar

Idag har jag haft sommarlov. Igår med för den delen. I och med sommarlovets inbrott kom tröttheten som varit mig förskonad de senaste åtta veckorna tillbaka. Det kan förstås ha något med att göra att jag gått på semester. Semestertröttheten. Eller så är det graviditeten. Svårt att säga.

I vilket fall rivstartade jag sommaren med en stortstädning av lägenheten innan jag och M åkte till Köpenhamn för att kolla in lite antikviteter och äta lunch på världens godaste japanska ställe i närheten av Kongens Nytorv. Det blev förutom fresh spring rolls och futomaki även fika med latte och kanelsnäcka och så var vi tvungna att se om byns godaste is fortfarande var så god som de påstår. Viktuppgången denna vecka kan således inte skyllas på någon annan än mig själv. Förresten har jag gått upp så mycket nu att jag överväger att helt ge efter och bara frossa de sista tre månaderna. Vad tror ni, dålig idé?

5 comments:

  1. Vad härligt för dig med sommarlov. Se till att ta hand om dig själv och er. Jag gick upp 22 kg och har gått ner 20 kg på 3 månader utan särskild ansträngning, så frossa på ;) Kramar

    ReplyDelete
  2. Underbart med ett långt och härligt sommarlov framför sig! Det måste vara en av fördelarna med lärarjobbet?
    Hoppas att tröttheten snart ger vika och att du får många härliga dagar.
    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Sandra: Det är bara så svårt att vänja sig vid denna snabba viktuppgång, känner mig som en väldigt gammal och trött person. Men det är skönt att höra att andra gått upp lite mer och ändå lyckats bli av med det. De flesta kring mig har gått upp mycket mindre.

    Ellinor: Japp, sommarlovet är verkligen en skön fördel med lärarjobbet!

    ReplyDelete
  4. Hej vännen, jag gick upp 18 kg och 2 veckor senare har 13 kg redan ramlat av. Inte för att det betyder att jag har min kropp tillbaka, allt är väldigt mjukt och magen... Den känns som en jelly belly ;) men men, det blir nog bra. Åt det jag ville under graviditeten och de sista två månaderna var jag konstant hungrig. Åt mellanmål på nätterna!

    Kan du fortfarande promenera och simma? Gör det i sånt fall och unna dig det du vill!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  5. Lisa: det är säkert som du säger och jag vet att det är lite löjligt att oroa sig för sådant. Viktigast är klart att bebis mår bra men det är inte lätt när kroppen beter sig som den aldrig gjort. Kram

    ReplyDelete