Sunday, June 5, 2011

Kompensation

På väg att bli lite gladare
Efter fredagens och lördagens missöden kände jag att jag var tvungen att göra något annat istället för att deppa ner mig ännu mer över den missade Parisresan. Eftersom jag redan var i Köpenhamn bestämde jag mig för att stanna. Jag tog en kaffe och en croissantStarbucks och lusläste alla svenska glossiga magasin som jag hade med mig till väninnan vi skulle bo hos i Paris.


 Vid halv tio kom mannen med tåget från Sverige och vi åkte vidare in till Köpenhamn. Efter en god frukost och lite shoppande kändes allt bättre. Vid lunchtid mötte vi upp bästa vännerna i Nyhavn och gick och åt en underbar lunch på japanska Sushitarian.

Hjemmelavede is på Kompagnistræde

Glass är alltid en humörhöjare!

Efter en hel dag i Köpenhamn slängde jag mig i soffan medan maken lagade en god pasta. Två filmer senare somnade jag gott i min egen säng.

Bonuspappan i färd med grillande

Idag blev det långfrukost i trädgården med croissanter och baguette. Det lönade sig tydligen att missa flyget. Erik har verkligen skämt bort mig i helgen. Dagen har sedan tillbringats i mammas trädgård vid  och i poolen och avslutades med grillning och en härlig potatiskaka till vilken receptet ni ska få receptet snart!

Nu blir det lite bloggtid med en skål lakrits som även den skulle hamnat hos väninnan i Paris. Imorgon njuter jag nationaldagsledigt men på tisdag när allt öppnar, ska jag bråka med alla som kan tänkas kunna ersätta mig för helgens pengaförlust, sveda och värk.

Helt klart värd eftermiddagshäng vid poolen

4 comments:

  1. Även om det inte går att jämföra med Paris, verkar du ändå ha fått några riktigt fina och härliga dagar.
    Jag hoppas att även denna lediga måndag bli till belåtenhet.
    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Det verkar som om du gjort det absolut bästa av situationen Emelie. Riktigt bra! Poolen och Köpenhamn ser alldeles gudomligt ut. Och njut, njut, njut ! Jag tror att jag glömt svara på vilken BF vi har och det är den 31 augusti. Så tills dess boar, bakar och bäddar jag ;)) Och tränar och träffar vänner i solen. Nu har jag semester några veckor och sedan går jag på gravidpenning. Anledningen är att mitt jobb innebär risker för hot och våld.
    Trevlig helgdag !

    ReplyDelete
  3. Tråkigt med den inställda resan...ser ändå ut som ni haft det mysigt! Kram

    ReplyDelete
  4. Heja dig Emilie, du fixar detta.
    Jag fick ringa holland hur många gånger som helst, o de förstod knappt engelska, men jag fick pratat med den högsta av den högsta efter mycke skrik o men och efter tre månader gick det...så go girrrlll!!!!!!!!!

    ReplyDelete