Saturday, June 4, 2011

Inget Paris


Det blev ingen Parisresa för oss i helgen. Vi skulle ha åkt i gårkväll klockan 18 men bron mellan Sverige och Danmark stängde ner mellan kvart i fyra och halv sju, vilket innebar att vi missade flighten. På SAS bokade de om sina passagerare men Air France som vi skulle åka med var fruktansvärt ohjälpsamma. Trots att vi gjort allt i vår makt för att hinna, till och med betalat taxi för 900 spänn och åkt över imorse
igen klockan kvart i fem för att se om det fanns plats på 7-planet vägrade de att hjälpa oss. Det fanns plats på båda deras flighter idag men vi fick ändå inte åka med. Nu har vi alltså betalt för flygresa,
taxi, fyra resor över bron och avbeställningsskydd och vi får ingenting. 

Jag är så fruktansvärt ledsen och besviken på alla inblandade, Öresundsbron, Skånetrafiken och Air France. Det känns så jäkla förnedrande att behandlas som skit. Ingenting är man värd som
resenär. Alla vill bara bli av med en och skyller på de andra aktörerna. 

Vi skulle haft 10-årsjubileum, jag och mina två vänner som jag bodde med i Paris för längesedan. Sista chansen innan jag blir för tjock för att resa och det blir för varmt i Paris. Nu blir det ingenting.

14 comments:

  1. Men åh så tråkigt!!! Förstår att du är väldigt besviken. Kramar från Sandra

    ReplyDelete
  2. Jag är så ledsen för er skull, åh så trist! Man är så liten när de "stora" ska bestämma. Ett tips kan vara att kolla med konsumentverket. Jag fick inte all hjälp jag hade rätt till när jag fastnade på flygplatsen i julas, men kände att nu, sex månader senare, så var det ingen idé att dra upp allting igen. Men kolla med dem, de kan säkert hjälpa till!
    Kram

    ReplyDelete
  3. å nej emilie, gud va hemskt!!!!! Förstår du är besviken. Får ni inte tillbaka på er försäkring åtminstonde??? Vi hade lite otur när vi skulle hem från mexico, vårt plan lyfte aldrig när vi skulle hem och vi fick stanna en natt extra. Detta blev en del kostnader för oss, men jag gav mig aldrig. Jag reklamera detta hos nordea, hos vårt försäkringsbolag samt flygbolaget, på deras hemsida och efter mycket om och men fick jag tillbaka pengar från alla...drygt som fasen...hoppas det finns ngt ljus ur detta...

    största kramen till dig, och du, du är hur vacker som helst.

    ReplyDelete
  4. jag lovar att jag ska ta hand om dig idag

    ReplyDelete
  5. Fy faaaaaaaaaaaan! Så himla dåligt och vad trist att det skulle bli så....=(
    Ja, Malmö Airport...jag vågar aldrig ta mig via Köpenhamn...
    Saknar dig fina.

    ReplyDelete
  6. Så trist, dumma är de också.

    Boka flyg till Stavanger, Sola airport!

    ReplyDelete
  7. Jag är så himla ledsen för din skull Emelie. Usch vilken situation. Skickar massor med tankar och kramar.

    ReplyDelete
  8. Ah det är ju inte sant det här!!! Jag blir vansinnig!!!!! Fy fasiken vad surt. Någon måste ju ta ansvar för att bron stängde ner och du MÅSTE få pengarna tillbaka, åtminstone! Men jag antar att du suttit i samtal med både bron och skånetrafiken om det här.. det kan inte tänkas gå på din försäkring? Stackars dig vännen, så tråkigt. Lycka till med någon form av upprättelse! Kram Malin den tjocka

    ReplyDelete
  9. Ge dig inte. Klaga och överklaga, vänd dig till KO, tror att du åtminstone kan få tillbaka lite grand av dina utlägg.
    Förstår att ni är besvikna alla tre.
    Massor av kramar mamma

    ReplyDelete
  10. Men vännen!! Sa där far det ju inte ga till. Nu börjar jag nästan grata (hormoner, hormoner...). Mannen är väldigt upprörd han med. Fick ni nan förklaring tll varför de vägrade boka om trots att det fanns plats?

    Stor kram!

    ReplyDelete
  11. Fy fasen alltså! Ni fick inget MED avbeställningsskydd? Det är ju skandal! Jag vet inte hur många gånger jag kom för sent till jobbet när jag bodde i Malmö och jobbade i Köpenhamn på grund av den där jädra bron och Skånetrafiken. De menade alltid att det var signalfel, men då tänker jag att det kanske ska åtgärdas mer permanent i så fall? Jag tänker på dig och hoppas i alla fall på en raincheck.

    ReplyDelete
  12. Ni är så himla fina allihop. Tusen tack för uppmuntrande ord, tips och medilska! Det värmer mer än ni kan tro!

    Jag ska bråka, var så säkra på det!

    Ellinor och mamma: Jag försöker först med de aktörer som är inblandade men helt klart ska jag kolla KO om det skulle behövas. Tack!

    Anna: Planerar att göra detsamma!

    Mäster Henrik: Tack fina, det blev en superfin dag!

    Kristina: Tyvärr går det inte att flyga överallt från Sturup :(

    Lisa: Tack snälla du för allt engagamenag. Det värmer!

    Jenny: Eller hur? Man tycker ju att det är under all kritik att bron inte fungerar som den ska när det inte är yttre omständigheter som väder som förstör.

    Kram till er alla. Jag håller er uppdaterade!

    ReplyDelete
  13. http://www.youtube.com/watch?v=1isIzFq63T8&feature=related

    Tänkte på dig och erik möjligen. Fattas bara emelie på hans arm :)

    ReplyDelete