Monday, June 13, 2011

Fler veggierätter

Farfalle med mynta, zucchini och parmesan blir en enkel och lätt sommarrätt. Dessutom tar det inte mer än en kvart att slänga ihop.

4 portioner

400 gram färsk farfalle
1 stor zucchini
1 kruka mynta
olivolja
flingsalt
200 gram parmesan eller fetaost
nymalen svartpeppar

1. Skär zucchinin i halvmånar, cirka 1/2 centimeter tjocka. Repa myntabladen och spara några blad som dekoration.
2. Stek zucchinin i oljan i en stor stekpanna på ganska hög värme i cirka tre minuter. Tillsätt mynta och salt och stek två minuter till under omrödning.
3. Koka under tiden pastan och häll sedan i denna. Rör om ordentligt, smula över osten, peppra och dekorera med mynta.

Smaklig måltid!

4 comments:

  1. Nej, nu jävlar skiter jag snart i min förbannade diet och äter allt gott som världen har att erbjuda!!! Jag blir GALEN och sliter mitt hår när jag läser... Faaan!

    (förlåt, ser himmelskt ut, jag känner hur det doftar, puss)

    ReplyDelete
  2. Haha, men Charlie de flesta av rätterna här kan vi fixa till utan både spannmål, mjölk och socker. Jag ska laga något av det till er på onsdag/måndag!

    ReplyDelete
  3. Just nu har jag en smärre dille på just parmensan, *mums* så gott det är!
    Så här års skall maten helst gå fort att göra. Därmed inte sagt att det skall ske på bekostnad av smaken ;)
    Kram

    ReplyDelete
  4. Ooh! Ja tack :) Ser jag mycket fram emot... Ses i morgon!

    ReplyDelete