Wednesday, May 18, 2011

Plus och minus

Det är faktiskt himla mysigt att vara gravid på jobbet när man jobbar på en skola. Jag älskar ungdomars ärliga sätt och raka frågor. Dessutom är de väldigt nyfikna och spända och man får en ny anledning till att prata även med de elever man i vanliga fall inte har så mycket kontakt med. Det hamnar definitivt på plussidan av graviditeten. På plus ligger också att vi ska få en bebis. Det överskuggar naturligtvis samtliga minus, även om dessa är betydligt fler.

5 comments:

  1. Nej vad är det för minus du får dras med? Jag inbillar mig att allt blir rosenskimrande och strålande med en bebis i magen som växer :)

    När är hon/han beräknad?

    Alla magbilder är välkomna hela tiden i bloggen. Älskar magar :)

    ReplyDelete
  2. Ihhhhhhhhhhhhhhhh bebis! Vad man missar när man har mycket runt sig. Sååå himla stort grattis till dig sötis. Gud så roligt :D. Hoppas du mår toppen. kram kram

    ReplyDelete
  3. Och jag ska bli mormor igen!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Det är så olika det där vilken arbetsplats man är på under sin graviditet och hur man blir bemött. Själv kommer jag att gå på ledighet redan om en vecka för att min arbetsplats är av sån art att det inte är lämpligt för mig att vara där, även om jag först tar ut semester. Det känns lite knasigt, men det ska bli otroligt skönt och jag längtar. Något så ofantligt.
    Förresten....Sicilien ! Tell me all about it, var ska ni på ön?? Jag var ju där i maj förra året och blev lite betagen, även om jag nog var på helt fel sida av ön, men såå mycket vackert. Och Italienskt...
    kram

    ReplyDelete
  5. Annika: Jag ska tillägna ett eget gnällinlägg om detta :)

    Linda: Tack så mycket, ja jag mår bra!

    Mamma: :)

    Sandra: Aha, vad intressant, men skönt. Vilken vecka är du i nu? Jag ska berätta om Sicilien, lite på det!

    ReplyDelete