Tuesday, May 31, 2011

Nämnde jag att jag har startat en matblogg?


Just nu händer det alltså inte mycket mer spännande i mitt liv än att jag äter, så jag fortsätter med mina matinlägg. Igår blev det färskpasta med spenat, parmesan och valnötter i vitvinssås. Ljuvligt gott faktiskt.


 Idag åkte vi tillbaka till Bali en stund och åt en fantastisk Nasi Goreng. Jag kokte kornris till fyra personer och hackade tre gula lökar, fyra vitlöksklyftor, en grön och en röd chili och 200 gram haricots verts. Sen stekte jag en blandning av tre ägg och lite vatten till en pannkaka, stjälpte upp den och hackade den. Därefter wokade jag ett halvt kilo ekologiska räkor tillsammans med 2 msk curry innan jag hällde ner grönsakerna och blandade väl. Till sist blandade jag ner riset och äggpankakan och dekorerade med fem hackade salladslökar. Det blev succé. Helt klart.

Förra veckan kämpade maken och jag med en av mina kollegors dator som hade förlorat information hon inte ville bli av med. Gissa om hon blev glad när vi kunde hjälpa henne att återställa det. Som tack fick vi en smaskig prinsesstårta så självklart blev det finfika både igår och idag. Behöver jag säga att det var galet gott?

6 comments:

  1. Du måste sluta blogga mat Emelie. Jag får inte gå upp mer i vikt och det är omöjligt att inte bli hungrig av dina frestande bilder. :)

    ReplyDelete
  2. Men gud så gott. Nu blev jag sååå hungrig. kram kram

    ReplyDelete
  3. Mmm, låter smaskigt, när bjuder du?
    Kramar mamma

    ReplyDelete
  4. Recept och matinspiration är aldrig fel :)
    Kram

    ReplyDelete
  5. Kan du starta en matblogg där du sickar iväg maten till läsarna? Här är det sannerligen fantasilöst på matfronten, förmodligen för att jag inte tycker att det är så roligt med matlagning.. hellre målar jag om något! :-D

    Nä, redan innan det blev som det blev var jag inte heller så förtjust i Mors dag, bland annat pga kommersialismen som dagen omges av.... :-(

    ReplyDelete