Sunday, March 6, 2011

Systerdotter nummer 4

Nu när jag inte haft så mycket inspiration tittade jag tillbaka för att se om det var något jag hade tänkt blogga om men inte hunnit. Då hittade jag ett påbörjat inlägg från ett mycket speciellt dop. Det var nämligen min fjärde systerdotter och mitt andra gudbarn som blev intagen i kyrkan en kall dag i november. Här visade prästen upp henne som värsta lejonkungenungen.

Min syster hade kanske inte världens bästa framförhållning när hon på torsdagen, tre dagar innan dopet ringde mig lät det så här. Syrran: "Jo det är ju dop på söndag" Jag: "Jaa". Hon: " Skulle du vilja vara gudmor?". "Ja självklart, om det inte innebär att jag måste uppfostra henne att tro på Jesus och Gud utan istället att finnas där för henne hela livet när helst hon skulle behöva det". "Absolut, det är ju så vi menar". Paus. Syster: " Kan du kanske läsa något i kyrkan också? Eller kanske sjunga något?" Jag: "Finns det piano?". Hon: "Nej". Paus. Jag: "Okej, jag fixar något". Till slut blev det väldigt bra, kyrkor lämpar sig som väl är för cappellasång och dopet i sin helhet blev väldigt fint.





Stora storasyster fick hälla vatten i dopfunden. Lägg gärna märke till mitt och syrrans stela leenden i bakgrunden.

4 comments:

  1. Jag tycker ni är jättefina!

    ReplyDelete
  2. Så fantastiskt fin bild på dig och guddottern. Vad sjöng du för något ?

    ReplyDelete
  3. Tack för mycket vacker sång på så kort varsel:) Puss & Kram

    ReplyDelete
  4. Jess: Tack :)

    Sandra: Tack! Jag sjön Yaël Naims "I'm a new soul"

    Elisabeth: Självklart!

    ReplyDelete