Tuesday, March 22, 2011

Svärmors tavlor







Förra sommaren tog vi foton på Eriks mammas tavlor. Jag skulle kunna tänka mig att ha varenda en hemma hos oss. Tekniken heter Vedic Art och går ut på att uppnå ett högre medvetande och skapa bortom prestations- och teknikkrav. Det viktigaste är varje människas möjlighet att skapa något utifrån sig själv genom att börja måla utan att veta hur resultatet kommer att se ut. Att låta bilderna växa fram genom penseldragen genom att få syn på något i duken. Vacker tanke tycker jag. Varje sommar åker svärmor till Öland och målar i en vecka i en stor lada tillsammans med andra konstintresserade. Det vill jag också göra när jag är i hennes ålder.

5 comments:

  1. Vad härligt det låter. Även om jag inte är någon målande människa så känns det fint att åka iväg och göra något kreativt tillsammans med andra på en vacker plats.

    ReplyDelete
  2. De är ju helt fantastiska!
    Vilket underbart sätt att skapa på. Man kan inte bli annat än inspirerad.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Jess: Eller hur!

    Sandra: Jag känner liakdant, men man kan ju alltid börja!

    Ellinor: Eller hur? Det låter verkligen romantiskt :)

    ReplyDelete
  4. Låter som taget ur en film:) Vad sägs om att vi bestämmer redan nu att vi åker till en ö tillsammans när vi blir lite till mer till åren och kreerar en massa (kan man skriva kreerar?)

    Tavla nummer 2 skulle SÅ gärna få flytta hit till Leialand...och det är med tanke på hur ofta jag faller för konst en väldigt stor komplimang...det händer nämligen så gott som aldrig!

    Åååååh vad jag hoppas att jag på något sätt ska kunna lyckas locka hit dig och M i sommar...vin i trädgården, bad i poolen, egen gäststuga, påt i någon blomrabatt och vinbärsplockning;)

    Många varma kramar

    ReplyDelete