Monday, March 7, 2011

Ofrivilligt sängliggande

Igår bakade jag en stot sats muffinssmet, gjorde choklad- och
cashewnötsmuffins på hälften och björnbär- och jordgubbsmuffins på
andra delen innan jag packade väskan och satte mig i bilen för att
hämta upp två kollegor och köra ut på Österlen, där en tredje kollega
har sitt mysiga sommarhus. Jag hann knappt komma fram innan
illamåendet hade tagit över den trevliga stämningen och sen var det
igång och fortsatte kvällen lång. Dock kunde jag somna vid 1 och jag
sov ända till 8. Jag har fått i mig och behållit två glas vatten och
en halv macka. Nog är det inte vinterkräksjukan då va?

5 comments:

  1. Vinterkräksjukan brukar förvisso vara mer åt det riktigt grymma hållet men inte för alla...
    Varade det ändå så pass tror jag nog ändå tyvärr att du åkt på en magsjuka. Skönt om det inte blev mer än igår kväll i alla fall.
    Här håller vi alla tummar för att inte få det igen. Jag och Jon klarade oss men Noel och Malte...ojojoj...Noel har aldrig varit så sjuk. Och Malte var helt utmärglad stackarn...

    ReplyDelete
  2. Tror som Kristina en magsjuka. Inte vinter för då hade det nog fortsatt. Hoppas du mår bättre nu. Massor av kramar mamma

    ReplyDelete
  3. Vi får hoppas att det inte är vinterkräksjukan...min första tanke var någonting helt annat ;)
    De där muffinsarna ser förrädiskt goda ut. Hoppas du snart får tillfälle att smaka dem!

    Stor kram

    ReplyDelete
  4. Fy vad tråkigt. Hoppas det inte blir långvarigt! Jag vill också bli bjuden på muffinsfika snart:)

    ReplyDelete
  5. Kristina: usch och fy, ja som vuxen kan man ju hantera det på ett annat sätt. Det var det vidrigaste jag visste dom barn kommer jag ihåg. Hoppas ni andra klarar er!

    Mamma: Ja mina magsjukor är ju alltid så här korta och intensiva...vi får hoppas att det håller sig så.

    Ellinor: Ja om man nu vågar äta muffins som man bakat när man var sjuk...

    Elisabeth: Det ska bli, jag får göra nya muffins bara!

    ReplyDelete