Sunday, March 20, 2011

I mina systrars hus




Båda mina systrar har underbara hus som verkligen kan få mig att längta efter en egen trädgård, utrymme, så mycket växter man bara vill. En hängmatta mellan två lummiga träd och en bra bok, vackra utemöbler för långa frukostar med morgontidningen brevid. Kanske ett extra rum för alla mina böcker, ett stort kök där det kan bakas och stökas och en extra frysbox i källaren till alla kanelsnäckor och grytor. Hyllor med syltburkar, en fin stor tvättstuga, ett förrråd fullt av leksaker, en grill och uteplats stor nog att rymma hela familjen. Lite så.

3 comments:

  1. Härligt fast en del jobb också! Fast jag hade inte velat vara utan trädgården! Du vet att ni är välkomna när som! Har faktiskt planterat llite här hemma idag!
    kram finaste!

    ReplyDelete
  2. Härligt är vad det ser ut att vara!

    ReplyDelete
  3. Jag haller med, när du skriver sa där sa längtar jag ocksa. Är det vuxenvarning att önska sig en större frys?

    Du har nog inte missat nat. Har inte skrivit rakt ut att Bubble är en liten tjej. Men nu har vi fatt det bekräftat tva ganger. För mig var det viktigt att fa veta sa mycket som möjligt om personen där inne sa fort som möjligt. Det har ju varit en lang "kamp" sa jag behövde det för att vaga tro. Och det var en otrolig känsla att fa veta (även om själva könet i sig var helt obetydligt).

    Stor kram vännen!

    ReplyDelete