Friday, March 25, 2011

Copycat

Jag vet ju att man dras till vänner som liknar en själv och det är ju själklart samma sak med bloggare. Denna vecka har Sandra två gånger hunnit före mig med de där inläggen jag bara hunnit tänka på.

Jag läste ut Alex Schulmans Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det mintsa trött för ett par dagar sedan. Jag har alltid gillat Schulman av någon underlig anledning. Jag vet att det är många som tycker att han är en odräglig sprätt men jag har inte sett så mycket av honom som elak bloggare utan mer som kvick samhällskritiker.


Sandra skiver så bra om boken här. Boken som handlar om något helt annat än elakheter. Jag kan bara hålla med henne. En annan tanke, skriver män så här nuförtiden? På något vis känns det som om det slags romantik försvann för mer än ett sekel sedan. Vi lever i en annan tid men kvinnor vill bli fortfarande bli tagna med storm, förförda, bergtagna, upplyfta på pidestal om du så vill. Det är i alla fall vad jag tror.

3 comments:

  1. Boktips mottages alltid med öppet hjärta. Nu är allt jag längtar efter lite tid att läsa dem bara.
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Såklart gör det ingenting ! Vi gillar ju lika, det är ju bara kul. Hoppas du haft en bra helg !
    kram

    ReplyDelete
  3. Vad spännande det är med sånt. Att man dras till varandra och tänker samma saker. Hoppas du har det toppen. kram kram Linda

    ReplyDelete