Wednesday, February 2, 2011

Jag tror jag börjar gilla det


Den här var faktiskt riktigt spännande, även om jag emellanåt ogillade språket som enligt mitt tycke kan bli lite väl torftigt. Men så har jag också förstått att deckare sällan handlar om språklig elegans lika mycket som längtan att få vara med och lösa en spännande mordgåta och kan därför förbise detta mitt annars så närvarande behov.

Sen förstod jag också att man tydligen ska ha läst ungefär alla Leif G W Perssons böcker innan man gav sig i kast med den är. Det har inte jag gjort. Detta var min första. Det gick bra ändå. Vad tycker ni om denne ömsom omåttligt populäre, ömsom ratade krimonologförfattare?

1 comment:

  1. Jag tokälskar Leif GW.s böcker. Fick den sista i juklapp och var fast ett par dagar. Det gör inget att du inte läst de andra, bara att börja om från början och glömma lite detaljer :)
    Språket ja jag kan bara hålla med men man får bortse från det och försöka lösa mordgåtan före författaren i stället.......
    Kram Kristina

    ReplyDelete