Tuesday, January 18, 2011

Tillbaka till mörkret

Jag har blivit förbjuden att visa fler exotiska paradisbilder så här i mörkaste januari så jag ska lugna ner mig lite och återgå till lite mer vintriga inlägg. Det har blvivit en del läsning i vinter och jag har nyss avslutat en deckare till, hör och häpna. Jag är ju egentligen ingen deckartjej men så läste jag Hypnotisören i höstas och blev sugen på mer Kepler. Så nu har jag nyss avslutat Paganinikontraktet. Så vad tyckte jag? Tja, den var helt okej. Precis som Hypnotisören. Helt okej, inget jag inte hade klarat mig utan men absolut bra underhållning på bussen till och från skolan.

Nu ska jag, sist på bollen ge mig i kast med den här:



Samtidigt som jag avslutar den här efter tips från Mia:


...och lyssnar på den här:



Update: Förlåt alla stavfel, måste varit rejält trött när jag skrev!

8 comments:

  1. Jag läser 4 böcker samtidigt just nu.. En faktabok, en chicklit, en deckare och Eat Pray Love (vilken kategori? chick lit kanske...). Jag har känt mig så ivrig att jag inte kunnat vänta med att börja med alla 4 böckerna samtidigt...
    Och du är inte helt sist på bollen, det är jag: nästa bok jag ska läsa är Hundraåringen.

    ReplyDelete
  2. Den där hundraåringen är jag sugen på fast sen hörde jag någon som sa att den liknade Forrest Gump och då blev jag lite osäker. Berätta vad du tycker sen!
    kram

    ReplyDelete
  3. Hundraåringen är fantastisk!

    ReplyDelete
  4. Nu gillade jag ju verkligen inte Hypnotisören och hade jättesvårt för allt i den boken men jag älskade Hundraåringen som underhöll mig ett par dagar i somras. Ska bli kul att höra vad du tycker! :)

    ReplyDelete
  5. Miss Agda: Det var jättekul för vi såg massor av turister som läste just Eat Pray Love på Bali, antar att boken inspirerar till resa och att ön inspirerar till boken!

    Jess: Ånej, Forest Gump? Det var mamma som tipsade mig men vi får se!

    Helena: Kul att höra!

    Annika: Det var många som inte gillade Hypnotisören och jag var väl sådär begeistrad jag med men jag tror att det var något med hösten och deckare som fick igång mig. Som sagt, är ju ingen van deckarläsare och har inte riktigt hittat mina preferenser där ännu.

    Kram

    ReplyDelete
  6. Berätta gärna om Hundraåringen sen. nyfiken på den. :-)

    Och förresten. Du måste bara åka till Hawaii. Dels för surfingen. Dels för den fantastiska mentaliteten och naturen så fort du kommer utanför turismens snår.

    Har du möjlighet, do it!!!

    ReplyDelete
  7. Tack för tipsen söta. Och jag ser gärna lite mer paradisbilder så jag kan drömma mig brt. Kram kram

    ReplyDelete
  8. de Vigan är jag mycket nyfiken på och hon står högt upp på min att-läsa-lista. Hundraåringen är jag desto mera tveksam till, har lite svårt för den typ av språk som används, men kanske borde ge den en chans i alla fall. Ska bli spännande att höra vad du tycker om dem.
    Kram

    ReplyDelete