Monday, January 17, 2011

Ni måste göra det

Ett trick?
Kanske inte...
Trött och nöjd
Om ni får chansen i livet och inte redan har testet så bara måste ni testa surfing. Det är så fantastiskt frustrerande och irriterande att paddla som en tok, få kramp i armar, axlar och nacke, bli spolad åtskilliga gånger när man fastnar innanför ett break, knappt få luft mellan vågorna och sen äntligen komma loss, bara för att snubbla på nästa våg och svepas med av vitvattnet in till stranden ännu en gång och gärna då riva upp armar och ben på något rev eller knivskarpa stenar på vägen in. Låter det lockande?

Men så är det ju det där andra. Känslan. Den stora, obytbara, livsbejakande känslan av att vara ett med naturen, av att trotsa de lagar vi så invant underkastar oss var dag och faktiskt lyckas, om så bara en gång på en hel dag. Stå där och känna sig odödlig, oövervinnerlig och apcool, även om man ser ut som en säck potatis som skitit på sig. Det spelar liksom ingen roll. Det är jag som regerar. Den känslan mina vänner. Unstoppable.

8 comments:

  1. Ah det verkar alldeles underbar! Men jag är för feg. Måste ju hålla för näsan när jag är under vattnet ;) Men men, man ska ju utmana sina rädslor sägs det.

    Stor kram!

    ReplyDelete
  2. Låter helt underbart! Måste testa nån gång. kram kram

    ReplyDelete
  3. Jag har alltid drömt om att en gång få testa på att surfa...dock har jag inte allt för stora förväntningar på mig själv. Får se till att ta mig till en vacker strand med inbjudande vågor en vacker dag. Du har sannerligen inspirerat.

    Kram

    ReplyDelete
  4. Åh. Älskar surfing. När jag bodde på Hawaii så surfade jag nästan varje morgon. Bästa tiden på dagen. :-)

    ReplyDelete
  5. Inne och kikar i din blogg sätter ett litet tassavtryck efter mig.

    Vilka härliga bilder. Är det länge sedan ni var där? Hur länge var ni på Bali?

    Vicki

    ReplyDelete
  6. Ni verkar verkligen ha fått precis den underbara fantastiska resa som två personer som ni är värda!

    Och ja....jäklar vad jag hoppas få chansen att surfa en vacker dag....eller ja...försöka surfa kanske det heter i mitt fall:)

    Kramar å hälsa mannen i ditt liv.

    ReplyDelete
  7. Lisa: Jag blir bara fegare och fegare ju äldre jag blir och det är riktigt irriterande. Nu har jag dessutom blivit nojjig för hajar!

    Linda: Gör det!

    Ellinor: Jag testade som sagt i Kalifornien första gången och det kan jag verkligen rekommendera. Riktigt bra nybörjarvågor, lagom stora och raka, vilket gör det enklare!

    Alexandra: Underbart! Jag var tvungen att gå in och leta upp det på din blogg. Kul att läsa om Hawaii!

    Vicki: Välkommen hit! Vi var på Bali två veckor över jul, så det var ingen långresa men nog så härligt. Det var makens och min försenade bröllopsresa!

    Maja: Tack söta, ja det var verkligen magiskt. Du borde prova, absolut!

    Kramar till er alla

    ReplyDelete
  8. Jag bara måste prova..fast jag knappt kan simma. :)

    ReplyDelete