Sunday, January 9, 2011

La Joya

Nu är vi hemkomna och i tryggt förvar i töande Malmö. Men vilken semester vi har haft. Magisk. Helt enkelt så. Eftersom det var vår smekmånad så bestämde vi oss för att lyxa till det rejält och bo på lite flottare hotell än vad vi annars kanske skulle ha gjort. Kommer ni ihåg bilderna från hotellets hemsida? Det mest makalösa är att verkligheten överträffar. Med hästlängder. Hur ofta händer det? La Joya som ligger på Balangan Beach på det som kallas Bukit-halvön på södra Bali var verkligen ett paradisnäste värt namnet. Vi bodde i en mysig bungalow med egen trädgård och intog måltider inför en enorm utsikt framför poolen.

Vår bungalow med grönt tema.
Utsikt från en solstol
Hotellträdgården
Hotellet sett från utsidan
Svalkar fötterna i poolen
Mitt enda krav på hotellet, pool utan kant

11 comments:

  1. Det ser helt underbart ut, vilken fantastisk resa ni verkar ha haft!
    Hoppas det känns bra att vara hemma igen.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Haha, vilket udda krav tjejen! Men det ser verkligen helt underbart ut.

    ReplyDelete
  3. Får man åka på honeymoon fler gånger med sin man tror du ? Jag är den första att tacka i sådana fall. Det är precis så härligt som det ser ut! Vad härligt att ni haft det bra. Mer bilder önskar jag ;)

    ReplyDelete
  4. Det ser ju helt underbart ut ju! Själv är min dröm just nu att vara precis där du är just NU, dock. Malmö, det city of my dreams! :) Konstigt, va? Tänk att det fanns en tid då Slottsstaden var mitt hem. Attans otrogna karlar som man måste flytta ut från, alltså! :)

    ReplyDelete
  5. Fantastiska bilder! Vi får nog åka dit! :)
    kram

    ReplyDelete
  6. Tack för att vi fick följa med. Vilka underbara bilder. Måste kännas konstigt att komma hem till snöblask. Nu väntar jag med spänning på bilder från nya bostaden. Men stressa långsamt......
    Kramis :)

    ReplyDelete
  7. Ohhh my gooood! Shit vad mysigt. kram kram

    ReplyDelete
  8. Ah vännen, vad underbart ni verkar haft det!! Och vädret verkar ju ha varit fint ocksa?

    Är sa sugen pa langresa just nu sa jag haller pa att ga av men mannen vägrar flyga langt med magen. Sa jag far snällt stanna hemma.

    Stor kram!

    ReplyDelete
  9. Ellinor: Ja, det var fantastikst men det känns helt okej att vara hemma igen som tur är!

    Mia: Haha, ja men det ser ju så ljuvligt ut på bilderna!

    Sandra: Jag tror att man får åka på honeymoon så många gånger man bara vill! Bilder kommer, jag lovar!

    Jenny: Vad kul att du lämnade ett avtryck. Tack för det. Malmö är fantastiskt så jag tycker inte alls att det är konstigt att du vill vara här. Däremot avskyr vi otrogna karlar förstås :(

    Jess: Som sagt...

    Kristina: Tack! Ja, det kommer, jag lovar, endera dagen :)

    Linda: Mmm, rekommenderas varmt!

    Lisa: Det blev jättefint väder, sol nästan hela tiden men skurar ibland, två dagar regn och sen lite molnigt emellanåt, men det var helt perfekt för så kunde man passa på att göra saker som inte är så kul att göra i strålande sol.

    Nej, nu kanske ni får vänta ett tag med resandet, men det kan det väl verkligen vara värt!

    Kramar till er alla!

    ReplyDelete
  10. Nej, det händer ju typ aldrig. På bilderna brukar det alltid se så mkt mer lockande ut än vad verkligheten sen är.
    Men vad härligt att det blev så himla bra! Det var ni värda! Kram

    ReplyDelete
  11. Vilken underbar resa ni verkar ha haft. Sitter här och längtar efter havet och solen :) Kram från Sandra

    ReplyDelete