Sunday, January 30, 2011

Hem ljuva hem


Låt oss fortsätta rundvandringen i vårt hem. Anledningen till att ni får mitt hem i retrostil är att det är den absolut bästa inställningen för att få med hela rummen, plus att smutsen inte syns...

I vilket fall. Som ni kanske vet trivdes jag bra i vår gamla lägenhet men jag saknade en plats där vi kunde samla alla nära och kära för långa middagar och samtal kring ett och samma bord. Äntligen har vi fått vårt matrum.

Syrran var snäll nog att fixa den nya skivan till bordsbenen och även skåpet till höger fick vi låna av möbelmästarna själva möbelmästarinnan och hennes man.

 Soffan kom bättre till sin rätt här och dessutom fick vi den fantastiska fåtöljen i förgrunden av en annan möbelfantast. Här är absolut inte klart ännu men vi är på väg.


Slutligen köket. Eller en glimt av det. Eller snarare en glimt av vårt nya fantastiska slagbord, inköpt av Mäster Henrik. Som jag har letat och längtat efter en pärla som denna. Småningom blir det nog matsalsbord men det får hända lite till innan dess. Just nu är det utmärkt extra mat- och bakutrymme!

4 comments:

  1. Får jag komma och bo hos er? :-)

    ReplyDelete
  2. Bilderna är jätte fina. Tack för recepten jag tänker snarast testa svamprisotton.
    kram Kristina :)

    ReplyDelete
  3. Älskar sideboardet (hur i sjutton skriver man det på svenska?), var har ni hittat det? Jag brukar leta på tradera men när de väl finns där blir priserna alltid skyhöga.

    ReplyDelete
  4. Wow! Snyggt! Gillar allting faktiskt. Underbart slagbord. Vart har Mäster Henrik butik? Malmö?

    Kram J

    ReplyDelete