Friday, December 31, 2010

Nyårskrönika - kortversionen

Jag har hittat denna på flera ställen och måste göra den jag med.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Japp, gifte mig med allt vad det innebär, till exempel.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Senast jag avgav löften var det om att jag skulle lära mig italienska, vilket jag börjat med samt att jag skulle lära mig spela ett instrument, vilket jag fortafrande inte gjort, sedan dess har jag inte avgett några löften alls.
3. Fick någon du känner barn? Ja, massor, tror att det var rekord, min syster, en bästa vän, en svägerska, tre av Eriks närmsta vänner...har jag glömt någon? Alldeles säkert. Dessutom ska flera väldigt nära vänner till bli föräldrar året som kommer, spännande!
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, eller någon som har stått mig nära.
5. Vilka länder besökte du? Danmark, Frankrike (2 ggr), Schweiz, Tyskland, Indonesien och Malaysia.
6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? Ja
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas? 14 augusti (Vi gifte oss!)och alla födelsedagar förstås!
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Att jag gifte mig med min prins, alla barn som kommit, alla resor jag gjort och att alla fått vara friska.
9. Vilket var ditt största misstag? Att inte begära mer i löneförhöjning?.
10. Vilket var ditt bästa inköp? Lägenheten! Sen, en strandklänning som jag använt massor, skidpjäxor och min vinterjacka. Tror jag. Och Iphonen kanske.
11. Vad spenderade du mest pengar på? Hrm, utan tvekan lägenheten, men bröllopet och bröllopsresan kommer på en inte dålig andraplats.
12. Vad gjorde dig riktigt glad? Bröllopet, alla resor, alla nya liv och ett besked som kom strax innan jul.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej det kan man inte säga men jag har behövt oroa mig.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? Melissa Horn.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? Bättre; Helt klart.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Att lära mig spela ett instrument och franskan, den behöver alltid putsas.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Nej faktiskt inte, eller jo, kanske städning, men det har blivit så mycket bättre sedan vi flyttade till nya lyan!
18. Hur var din julafton? Varm. Vi borjade dagen med surfing och strandhäng och avslutade den med trerätters och vin och varsin medhavd julklapp;
19. Blev du kär? Igen kan man sga, ja. Men jag blir kär hela tiden. I människor eller platser. En underbar gåva tycker jag, min lätthet till forälskelse.
20. Vilket program har varit det bästa på tv? Modern Family, Glee och Californication kanske.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut? Nej, jag tror inte jag hatar någon enda.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året? Svårt, mycket svårt, jag kommer inte ens ihag vilka böcker jag last just det har året, men jag gillade Karin Alvtegens En sannolik historia.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Melissa Horn. Eller var det förra året? Jag minns inte.
24. Önskade du dig något som du fick? Mannen i mitt liv, bröllopet, bröllopsresan, ett nytt iphone-fodral och massa fina presenter pa min födelsedag.
25. Önskade du dig något som du inte fick? Ja
26. Vilken var årets bästa film? Fasiken, jag minns inte heller har vilka filmer som haft premiär i år, men jag återkommer.
27. Vad gjorde du på din födelsedag? Blev uppvaktad på morgonen av min man, lunchade med fin vän, gick på teater och gick sedan till Atmosfär med Erik.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade? Vilken rolig fråga, om vi menar personer som jag inte traffat tidigare maste det vara alla nya bebisar och sen träffade vi riktigt härliga människor som vi hängde med i Alperna på var skidresa.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil? Det har året har varit tightsens år, haha, massor av tights, mönstrade, enfärgade, sadana i spets, korta, långa, tjocka, tunna... sen mycket klänningar, stora tröjor och tunikor i mjuka material, långklänning, benvärmare, koftor pa vintern, byxdressar (jag fullkomligt älskar detta mode) trasiga jeans och skjortor.
30. Vad fick dig att må bra? Mina vänner, min man, min familj, resorna, vinet, maten, pratstunderna, musiken, samhörighet, minnen.
31. Vilken kändis var du mest sugen på? Hahaha, ingen aning, om jag var med i en high-schoolfilm sa kanske han i Glee, vad han nu heter...
32. Vem saknade du? Pappa och mina tjejer i Stockholm
33. Vilken var din bästa månad? December och Augusti.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Säkert, men jag är riktigt nöjd faktiskt.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Jag tror inte nagot år kan bli som detta, jag har gjort saker för en livstid ar 2010. Men förhoppningsvis händer bra saker 2011.

Ja det var det, nu vill jag önska er ett riktigt GOTT NYTT åR!!

4 comments:

  1. Gott nytt år finaste syster!
    kramar

    ReplyDelete
  2. Gott Nytt År!
    Även om 2010 kommer att bli svårt att bräcka är jag övertygad om att 2011 kommer att komma med en massa spännande överraskningar och äventyr för oss båda!
    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Även jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!!
    Kramar från K

    ReplyDelete
  4. Vad kan fröken önska sig 2011 som hon inte fick 2010? Hmm, jag har en aning. :)

    Hoppas på fler dejter 2011 för övrigt, alldeles för länge sedan vi sågs!
    Kram

    ReplyDelete