Sunday, December 26, 2010

Dag 26 - Mina rädslor

Men oj vilken deprimrande julläsning det här börjar bli. De här inläggen har jag fått skriva lite i förväg eftersom vi förhoppningsvis är på Bali. Japp, här har ni en av mina rädslor, som kommit på äldre dar, att planet ska störta. Fler rädslor? Att någon jag har när ska dö, att jag ska vakna med en spindel i ansiktet, att jag inte skulle kunna få barn, att jag ska bli uppäten av en haj, att bli lämnad, att behöva lämna...

Men i övrigt lever jag ett relativt harmoniskt liv.

2 comments:

  1. Jag är rädd för precis samma som du..

    inte just flyget, hajen eller spindeln.. men de andra. Precis alla de andra.

    Tänk, för ett år sen var jag ibland rädd för att aldrig träffa någon att bli kär i och som till på köpet skulle känna samma för mig.

    Rädslorna ändras, men bara vi inte låter oss påverkas alltför mycket av dem så är de väl ändå en slags påminnelse om att vara lite mindre rädd och försöka leva ännu lite mer istället..

    ReplyDelete
  2. Ja det är faktiskt helt otroligt det där. Man vet liksom ingenting, det går inte att förutse någonting. Det går bara att ta vara på det man har.

    Kramar fina du

    ReplyDelete