Saturday, December 25, 2010

Dag 25 - En första

Jag snor Sandras ide rakt av och visar er mitt allra första blogginlägg. Här får ni också etymologin till bloggens adress serverad. Varsågoda:


Sunday, March 30, 2008


Maja Gräddnos

Jag har länge tänkt att jag skulle börja skriva en blogg men har aldrig riktigt kunnat bestämma mig för vad jag skulle skriva om. Vid ett besök i Uppsala nyligen träffade jag en hel del människor som jag aldrig träffat förut. Av någon anledning fick de för sig (inte helt utan min inblandning) att jag var något av en expert på Pelle Svanslös och hans vänner. Det gick så långt att jag faktiskt började säga att jag tänkte doktorera i Pelle Svanslös. Denna idé kan ha uppkommit under inspirationen av att vara omgiven av idel doktorer inom betydligt mer komplicerade domäner. Vi får väl se om det blir någon Pelleavhandling men det blev i alla fall nyckeln till min första blogg.

1 comment: