Tuesday, December 21, 2010

Dag 21 - Ett annat ögonblick


Ett ögonblick som jag tänker ganska mycket på, makabert nog, är ögonblicket innan man dör. Jag undrar om man vet om det liksom. Att det är det sista ögonblicket i livet. När kommer det att ske? Och hur? Är jag gammal? Kommer jag att tyna bort i någon sjukdom? Eller kommer det att ske i en plötsligt olycka? Vi kan förstås aldrig veta och tur är det. Jag tror inte att människan hade kunnat hantera den informationen och ändå ha kraft att leva vidare. Men visst manar det till eftertanke. En enda sak vet vi med säkerhet. Vi kommer att dö endera dagen, men ingen vet exakt hur eller när. Det förenar alla varelser på jorden. Ganska häftigt ändå.

2 comments:

  1. Kan jag också tänka på.
    Kanske tur att man inte vet.
    kram

    ReplyDelete
  2. Mmmm en stark tanke. Jag tänker på det också ibland. Då kan jag få lite dödsångest. Vill inte dö. Som sagt, tur att man inte vet när och var och hur. Kram kram

    ReplyDelete