Tuesday, December 14, 2010

Dag 14 - Vad hade jag på mig idag?

Okej, av rubriken att döma verkar det vara en gissningstävling så jag tänker helt sonika överlåta åt er att gissa min klädsel idag. Jag förstår om ni blir hemst taggade, kanske kan jag till och med utlysa tävlingen med ett fint pris i vinstpotten. Vi gör det som en kul grej hel enkelt.

Förutsättningar: Det var svinkallt, kanske årets kallaste dag och jag är frusen. Ni får gissa hela min outfit med alla delar, utom underkläder för det förutsätter vi att jag har på mig. Bästa förslag vinner och får en liten julklapp på posten. Och snälla gissa nu så jag inte får stå här med svansen mellan benen. Tävlingen håller på till på torsdag. Lycka till!

6 comments:

  1. Jag gissar på långkalsonger, jeans och minst två tröjor. Dunjacka med pälskant... och varm stickad mössa med matchande vantar. Höga kängor... svarta tror jag :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Underställsbyxor, långbyxor över, benvärmare upp till knäna och clarksskor till det.
    Tröja, lång kofta med skärp/band i midjan. Som ytterplagg sedan en värmande fleece/windstopper under din nya fina vinterjacka.
    Mössa, tumvantar och en stor halsduk!

    ReplyDelete
  3. Jag tänkte egentligen bara titta in och tacka dig för din fina kommentarer som värmde nat otroligt. Tack tack tack fina du, jag blir alldeles tarögt.

    Hm, jag hade tänkt gissa pa klänning, typ stickad med polokrage. Ocksa dubbla tjocka strumpbyxor pa det och stövlar utan klack. Säkert en langarmad t-shirt under. Din nya vinterjacka, storhalsduk, mössa och vantar!

    Stor stor kram!!!

    ReplyDelete
  4. Okej. Here goes.
    Klänning. För det är så du.
    Varma men ack så söta kalasbyxor, kanske ytterligare knästrumpor för att värma?
    Med stövlar.
    Söt mössa med rosett.
    Läppstift för du är en parisienne.
    Din nya vinterjacka.
    En av dina många handväskor.

    Söt och piffig som vanligt med andra ord.

    Bisou!

    ReplyDelete
  5. Ditt skidställ, vantar och mössa. Under det tjocka strumbyxor, underklänning, klänning, kofta sjal knästrumpor, har jag glömt något?

    ReplyDelete
  6. Utöver underkläderna tror jag att du hade ett underställ...du verkar vara en kjol/klänningstjej så kanske inte underställsbyxor utan istället ett par rejäla strumpbyxor och en underkjol?
    Över detta tror jag att du nog hade minst två tjocka koftor, en tjock stickad halsduk, vantar, mössa och självklart ett helt ytterklädeskit med jacka och termobyxor :)

    Kram

    ReplyDelete