Tuesday, December 14, 2010

Dag 13 - Den här veckan

Den här veckan började med Luciadagen. Igår var det dag tretton och trettonde dagen på min utmaning. Första dagen på sista veckan på jobbet det här året och sista dagen innan jag åkte på en rejäl förkylning verkar det som. Den här veckan kom nämligen det halsonda smygande lika oväntat som oönskat och jag befinner mig numera nedbäddad i soffan med ett gäng chokladpraliner från kalendern inom nära räckhåll.

Den här veckan började med betygsångest men kommer att sluta med julfest om allt vill sig väl. Den här veckan tar vi bilen till Småland för julfirande och bjuder in vänner till fots mitt i veckan för glögg. Den här veckan har det ännu inte snöat och gatorna är istället hala av is. Den här veckan hoppas jag på mer snö och mindre förkylningar men känner att sannolikheten inte delar min uppfattning. Den här veckan  på året blir jag nästan alltid sjuk och snön i Skåne uteblir allt som oftast.

Den här veckan har bara börjat men året går desto snarare mot sitt slut. Den här veckan är jag glad för det som är.

2 comments:

  1. Det är skönt när man tar sig förbi de lite mer betungande sakerna och sedan bara har en massa trevligheter att se fram emot. Hoppas att både julbord och stundande Smålandsresa blir till belåtenhet!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Ja, nu hoppas jag bara att inte min hals ska sätta käppar i hjulet...

    ReplyDelete