Thursday, November 11, 2010

Utvilad och full av energi


Ända sedan jag började cykla till jobbet regelbundet har jag funnit mig själv bra mycket piggare och gladare. Det är ju ingen nyhet att motion är bra för kropp och själ men det är fortfarande häftigt att man märker så stor skillnad på så kort tid.

Idag blev det dock ingen cykeltur med tanke på att jag försov mig tre timmar! Man måste verkligen ha nallat för mycket på sömnbehovet för att åstadkomma en sådan mastdontförsovning. Erik hade satt klockan (eller ja, trodde att han hade satt klockan) på 6:15 men eftersom han hade satt alarmet till fel dag ringde ingen klocka och följden blev att vi vaknade klockan 9. Det var med andan i halsen jag kom inrusandets på jobbet vid kvart i tio. Som tur är missade jag bara en lektion och resten av dagen avlöpte väldigt bra.

Min missade cykeltur tog jag igen när jag ikväll provade att dansa funk på gymet för första gången. En kompis inspirerade mig att gå och prova och det var fabulusiskt kul! I slutet på passet rann svetten ner längs ryggen och mitt leende sträckte sig från ett öra till det andra. Det kallar jag ett lyckat träningspass!


4 comments:

  1. Det måste vara härligt för eleverna att inse att inte ens en lärare är ofelbar ;)
    Hoppas nu att du får en härlig fredag och en fin helg på det!
    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Alla kan försova sig!
    Vad duktig du är som cyklar till jobbet!
    kram

    ReplyDelete
  3. Tre timmar är en rejäl försovning, men precis som du skriver, så behövdes den nog. Kroppen är bra på att säga till vad den vill och vad den behöver.

    ReplyDelete
  4. Ellinor: Ja så får man se det!

    Jess: Tack :D

    Sandra: Ja man får nog trösta sig med det!

    Kramar

    ReplyDelete