Wednesday, November 17, 2010

Nämen

Ni kan inte mena att jag inte har bloggat sedan i lördags! Herregud, någon måtta får det ju vara. Fast sanningen att säga har det inte funnits mycket tid över. Jag har jobbat sent varje dag den här veckan och desutom är vi mitt uppe i ett fasligt flyttkaos. För vet ni? Redan imorgon flyttar vi in i nya lyan!

Det bästa av allt är att jag lyckats med konstycket att samla samtliga mina prylar på ett och samma ställe. Inte illa för en flicka som haft sina saker utspridda på inte mindre än tre vindsförrd och två lägenheter. Jojo, nu ska det bli ordning på torpet, allt ska sorteras, slängas och dokumenteras. Varje enskild saks relevans ska noga övervägas och kvar ska bli det som är kärnan av mitt liv. Eller kanske inte. Det blev ett lite väl dramatiskt eftertryck, men kvar ska i alla fall finnas det som jag verkligen vill ha, det jag använder och tycker om. Eller det jag verkligen inte kan med att slänga. Men där tar det stopp. Så om ni inte hör av mig på bloggen på ett tag till så vet ni var jag är.

4 comments:

  1. Du har då att stå i. Vill inte ens tänka tanken på att behöva flytta igen och därmed gå igenom alla de saker man samlat på sig...Samtidigt vill jag inte slänga något för av tidigare erfarenheter vet jag att jag kommer att sakna dem senare.

    Kram och lycka till!

    ReplyDelete
  2. Lycka till med flytten. Jag avundas dig lite faktiskt, att flytta rensa och starta på nytt är nyttigt. Vi har bott i vårt hus i snart tjugo år och hunnit samla på oss en hel del. Ibland pratar vi om att flytta till lägenhet men tanken på att bara ha några rum och vindsförråd skrämmer mig. Var har alla stadsbor sina saker. Ibland när jag städar låtsas jag att vi ska flytta och då slängs en hel del :) Glöm inte att Erik ska lyfta sin fru över tröskeln bara. Kramar Kristina

    ReplyDelete
  3. Mysigt att flytta. Lycka till med allt sötis. Skönt att få allt på samma ställe. Kramisar ♥

    ReplyDelete
  4. Nej att flytta tar sin lilla tid även om det är väldigt roligt, speciellt när det är klart och man har fått upp allt!

    Men det är som du säger Kristina, man får rensat otroligt mycket och det är faktiskt riktigt skönt. Mina 21 flyttar har varit effektiva på det viset!

    ReplyDelete