Saturday, November 27, 2010

Min tjuvaktige make

Förra veckan i samband med att vi flyttade frågade vi min svåger om vi kunde låna hans släp för att flytta lite möbler. Inga problem så klart sa svågern och meddelade att släpet stod hos grannen och att det bara var att hämta det där. Dagen därpå for Erik och hämtade släpet, uträttade alla ärenden och körde tillbaka släpet och ställde in det på grannens tomt.

Igår skulle släpet lånas ytterligare än gång och proceduren upprepades. På kvällen får min andra storasyster, vars bil vi lånat, ett märkligt samtal. När hon svarar hör hon en mycket upprörd man i luren:

- Varför har ni stulit mitt släp och sedan lämnat tillbaka det igen?
- ?

Det visade sig att maken min hade varit inne hos fel granne och tagit fel olåsta släp. Ett scenario som dessutom upprepats vid två skilda tillfällen! Det märkligaste av allt är att mannen i fråga hade sett när Erik tagit släpet men istället för att gå ut och konfrontera honom hade valt att ta registreringsnumret på bilen för att sedan ringa polisen. Som tur var kom ju hans släp tillrätta igen och min syster lyckades förklara situationen för honom så vi slapp påhälsning av Farbror Blå.

Lärdom? Det är inte så ovanligt som man tror att två grannar har två exakt likadana olåsta släp uppställda på garageuppfarten!

5 comments:

  1. Hahahahahahahahahhahahahahahahahhaha! :D

    ReplyDelete
  2. Hahaha stackars Erik detta kommer att förfölja honom och berättas om och om igen. Kram Kristina

    ReplyDelete
  3. Hehehe, vilken grej! :) Hoppas flytten gått bra i övrigt! :)

    Jag tycker att det har varit så skönt att rensa, slänga/ge bort massor och komma på plats. Jag fick ihop 63 kartonger som trängdes in i min killes (nu våran) lägenhet och tack och lov är där bara tre lådor kvar att packa upp nu och de flesta möbler har hittat bra placering eller nya ägare :)

    Har även tagit till mig av boktips och ser fram emot den roliga utmaningen dag för dag :) (Jag har inte sett den innan)

    Kram!

    ReplyDelete