Sunday, November 7, 2010

Heter det pancake cake på engelska?

Ni vet de där saker man alltid tänkte när man var liten att man skulle göra när man blev stor? Ända sedan jag var liten har jag velat baka en riktig pannkakstårta. En sådan där Pettson- och Finduspannkakstårta. Så när mina vänner kom hit för att fira min födelsedag i fredags bjöd jag på en den här. Den var hög faktiskt. Högre än vad det ser ut att vara på bilden. Och oj vad god den var.

Japp, nu är jag inne på mitt sista 20 something-år. Året är 2010 och det är inte bara tanter som bär leopard... Eller?

3 comments:

  1. En av de största fördelarna med att bli vuxen är att man får göra en massa busiga saker som man bara kunde drömma om som barn ;)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Härlig tårta. Och grattis söta. kramar

    ReplyDelete
  3. Oh holy cow, det är så min bild av himlen ser ut. Omgiven av pannkakstårtor.

    Och du, jag har ingen aning. Inte kan man säga pancake cake? Låter ju helt erhm, pannkaka..

    ReplyDelete