Tuesday, November 2, 2010

FC København vs. FC Barcelona

Ja kan ni tänka er var jag är just nu? Just det, i just detta ögonblick befinner jag mig på Parken i Köpenhamn för att bevittna min allra första livematch i Champions Leauge! Det ska bli helt fantastiskt även om jag varken är Barca eller FCK-fan egentligen. Jag ska villigt erkänna att det är ett par år sedan som jag följde något lag på allvar men om jag nu har ett lag så är det AS Roma. Åtminstone så har jag väldigt många Roma-accesoarer så att jag kan se ut om ett stort fan om jag vill.

I vilket fall som helst ser jag det som osannolikt kul att få vara här just nu och ännu roligare tycker förmodligen min äkta hälft som sitter bredvid mig att det är. Det är för övrigt honom jag har att tacka för denna lite för tidiga födelsedagspresent. Han hade nämligen den goda smaken och fenomenala turen att vinna två biljetter till dagens match. Nu lämnar jag er ett tag och spanar ut mot planen för att få syn på Villa...hrm, eller jag menar bollen!

 Det finns många anledningar att gilla fotboll!

3 comments:

  1. Bon anniversaire, Emeli!
    Hoppas att du får något på din önskelista. Av mig får du tankar och kramar. Njut av dagen och av livet.

    ReplyDelete
  2. STORT GRATTIS! Hoppas din födelsedag blir underbar och att några av dina önskningar slår in :)

    Vad häftigt att se så fin fotboll som en present kvällen innan! Måste varit bra drag på parken och spännande också...

    Själv är jag nöjd med att IFK tog steget upp till Allsvenskan nu när jag lämnar dem. Får nog börja följa hockeyn nu framöver istället.

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Sandra: Tack så hemskt mycket fina du!

    Annika: Tack! Ja det var riktigt häftigt att få se en riktig stormatch faktiskt. Haha, ja man får vara nöjd med det lilla också. Idag hoppas jag på guld för MFF dock! Hockey har aldrig intresserat mig men på plats kan det säkert vara jätteroligt. Dessutom får man ta seden dit man kommer! ;)

    Kramar

    ReplyDelete