Monday, October 11, 2010

Världens mest klassiska smekmånad?

Japp vi kommer att åka på en typiskt typisk smekmånad till vackra Indonesien, närmare bestämt just Bali. Väldigt okreativt men det känns som helt rätt ställe för det vi vill. Vi vill ha lyx och romantik, varma stranddagar, spaupplevelser och god mat. Samtidigt vill vi kunna hitta på en hel del och på Bali finns möjlighet till två av de saker som vi tycker bäst om, surfing och ridning, båda aktiviteterna i ett drömlikt vackert landskap.

Så den 22 december packar vi väskorna, lämnar jul-Sverige och drar till andra sidan klotet för en två veckors lång honeymoon. Det kunde visserligen ha varit en lite längre semester, nu när vi ska flyga så långt men tyvärr kan vi inte ta ledigt längre än så annat än på sommaren och så länge vill vi inte vänta. Jag tror att det kommer bli precis som känslan man får av att titta på hotellets bilder. Tror inte ni?

På det här hotellet, som vi har blivit rekommenderade av en van Baliresenär fanns det inte plats tre nätter över nyår eftersom det skulle firas bröllop där då så de tre nätterna kommer vi att få stanna här istället:

Inte helt fel det heller.

16 comments:

  1. Spelar ingen roll om det är okreativt det ser ju absolut helt fantastiskt underbart ut!!!! Jagvill också dit!!
    kram

    ReplyDelete
  2. Wow, wow, wow! Vilka ställen! Om det så bara är en tredjedel så vackert och fint som på bilderna tror jag ni blir himlans nöjda :) Lite avis på en skön solsemester men jag älskar visserligen julen och skulle sakna Sverige just i december. Och vintern blir nog åter igen vigd åt skidträning även om jag ännu inte fått tag i nån startplats till vasan så har jag de funderingarna :)

    Ja, Luleå blir det och flyttlasset går nog bara en vecka efter ert :) Snabba ryck. Visst är det en ny lägenhet för er eller är det hus på gång? Ser fram emot att få se bilder och få inspiration från dig :)

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Wow, säger jag bara! I mina ögon är det långt ifrån typiskt typiskt...det är ju helt underbart! Precis som du skriver finns där allt just nu söker så det låter som ett perfekt resmål.
    Bon voyage!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Ser jättehärligt ut, ni kommer ha det underbart. Vi valde en kryssning för vår smekmånad och det var härligt det med. Att bara få vara tillsammans lyckligt nygifta och trötta av allt innan.

    ReplyDelete
  5. oooh så underbart!! Vilka bilder, ni kommer njuta ihjäl er... :)
    puss, charlie

    ReplyDelete
  6. Åh, Em, det ser helt perfekt ut. Kan se dig halvligga i en av de där sista bulliga stolarna med en drink i handen. Tänk dig. Som en dröm! Ses snart! Puss

    ReplyDelete
  7. WOW. Det ser fantastiskt ut. Ni kommer få en underbar resa, jag är alldeles säker.

    ReplyDelete
  8. Det ser magiskt ut, så fint. Ibland är det klassikska det absoult bästa, lyx behöver alltid inte vara bäst, även om jag tycker detta ser hur lyxigt ut som helst :) Hoppas ni får det toppen, perfekt att åka bort då. Vi åker den 15-29 nov t mexico, skall bli underbart att komma iväg o fira att man är gift, alla tillfällen att fira hihi. Fira en vecka, 2 veckor, 3 veckor, 1 månad and so on haha.. Kram gumman

    ReplyDelete
  9. Ser underbart härligt ut. Precis som det ska vara. Hoppas du har det toppen söta. kramar

    ReplyDelete
  10. Äsch....vadå tråkigt???? ICKE!!!!! ser huuur underbart ut som helst och skulle det vara så att någon skulle få förhinder så lovar jag att jag kan ställa in allt och ta dennes plats....fast det är klart....jag vill ju att ni ska ha en dröm-smekmånadsresa så jag får väl ta saken i egna händer istället;)

    Kramar om

    HAHAHAHA....jag har världens sämsta humor men nu när jag skulle skriva in koden nedan så löd den: fistrick...hehe)

    ReplyDelete
  11. wow! ni kommer ha det helt underbart där! det hade iaf Julia Roberts i filmen Eat,Love and Pray ;-) Ser framemot att få se era bilder därifrån :-)
    massor av kramar!

    ReplyDelete
  12. Ibland är ju klyschorna precis det man vill ha. Guud vad härligt att ha det här att se fram emot!

    ReplyDelete
  13. Jess: Eller hur, jag tror attd et kommer att bli underbart!

    Annika: Åh va droligt, jag ser fram emot att följa dig med!

    Ja, du det där med att missa julen är lite min ömma punkt också. jag ÄLSKAR julen och ser alltid fram emot den massor. Men med mitt jobb får jag liksom välja mellan jul och sommar för att åka på någon längre resa och vi vill inte vänta ända till nästa sommar. Så då blev det så här. Men jag har redan bokat in ett julbord och en glöggfest innan vi åker ;)

    Ellinor: Ja det blir ju alltid vad man gör det till dessutom :)

    Fru Hurtig: Välkommen hit! Kul att du kämnade ett spår :) Precis som du säger är det viktigaste att man är tillsammans och har det bra. Kryssning hade jag gärna åkt på men jag tror att jag hade haft svårt att få med mig mannen på en sådan ;)

    Charlie: Jag hoppas verkligen det!!

    Kristina: Ja det är jag banne mig värd, fy fasen vad skönt!

    Alexandra: Tack! Ja det hoppas jag verkligen :)

    Anna: Åh vad härligt med Mexico, det var ett av våra heta alternativ också men vi hittade inga bra surfspots att kombinera med lyxigt hotell så då blev det Bali istället. Jag tror faktiskt att hotellen är rätt lyxiga här. Hoppas det ;) Men det ska bli en upplevelse att se Indonesien framförallt. Jag ser verkligen fram emot det! Hoppas ni får det underbart ni med!

    Linda: Eller hur, lyx, sol och bad, tre viktiga ingredienser för honeymoon ;)

    Maja: Jag lovar att du har första tjing om någon av oss skulle bli tvungen att ställa in ;) Och tråkigt har jag aldrig skrivit, bara vanligt. Men vad gör det, som du säger, vanligt kan vara perfekt!

    Hahaha, de där kodorden alltså...

    Solli: Ja, gissa om man blev ännu mer sugen på Bali efter den filmen, ser helt fantastiskt ut!

    Ferferi: Kul att du tittar in här och lämnar ett avtryck. Jag har faktiskt varit inne och snokat hos dig en hel del också :)

    Mia: Eller hur! Det sägs ju att lyckohormonerna stiger från det att man vet att man har något framför sig, t.ex. en resa och sedan håller i sig till ungefär en vecka efter händelsen. Så att ha en resa att se fram emot så här länge är ju perfekt!

    Stora kramar till er alla!
    Emelie

    ReplyDelete
  14. UNDERBART!! Precis som en bröllopsresa ska vara. Och trakigt?? Kan inte halla med mindre. Du lovar väl att det blir en reseberättelse?

    Och bootsen, jag minns att du köpte ett par som jag tyckte var sa snygga! Sluta inte använda dom för guds skull.

    Och när ska du börja Skypa förresten? ;)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  15. Ser helt FANTASTISK ut!! Ni kommer att ha det så underbart!
    Skickar en massa styrkekramar till dig (ang ditt senaste inlägg)!

    ReplyDelete