Sunday, October 10, 2010

Sömniga söndag

Jag fortsätter med mina alliterationer den här helgen när jag berättar om min dag idag. Det har verkligen varit en härligt sömning söndag med sovmorgon, långfrukost med tidningsläsning och sen en utflykt på det. Idag bar det av till en stor sängaffär för att titta på säng. Vi skulle verkligen bara titta. Och kanske provligga. Och få lite tips och råd. Men trots alla mina år i serviceyrket (herregud jag har själv arbetat i möbelaffär i tre år!) kunde vi inte säga nej till vår säljares slående argument och vi kom hem ett antal tusenlappar fattigare. Sängen levereras så fort vi har flyttat in i nya lyan och det ska faktiskt bli helt fantastiskt med ny säng. Just nu sover vi nämligen i Eriks gamla sängar från tonåren så de har ett par år på nacken kan man säga och madrassen är säkert sju år gammal den med. Man ska ju byta ut säng åtminstone vart 15 år så det är på tiden. Vår nya säng ser ut ungerfär som den på bilden men den är svart istället för grå. Hoppas vi får till ett lika mysigt sovrum.

Efter sängprovandet fortsatte vi mot Katrinetorp för lite lunch i form av sillmacka och räkor, dessutom blev det en chokladtårta till efterrätt, mums! Vi tog naturligtvis även en liten promenad i trädgården innan vi for hemmåt igen.




En oas mitt i stan, eller ja, strax utanför, som är väl värt ett besök. Om inte annat så för deras ljuvliga bröds skull!


3 comments:

  1. Det där med säng är en dyr historia men samtidigt någonting värt att investera pengar i. Vi behöver vår sömn och därmed också en skön säng. Kul med lite nytt till nya lägenheten också! Om det är någon gång man skall passa på och köpa sådana "lite större" saker så är det vid en flytt. Annars behåller man gärna det gamla ett tag till ;)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Det är verkligen fint där! Värt ett besök faktiskt!

    ReplyDelete
  3. Ellinor: Ja precis så resonerade vi. Och vi behöver verkligen ny säng, så man får se det som en investering!

    Jess: Eller hur, superfint nu på hösten med!

    Kram

    ReplyDelete