Monday, October 25, 2010

En väldigt lång dagens

Denna hittade jag hos Maison Grey för längesedan. Jag letade lite bloggidéer och kom på den här listan. Jag tog mig friheten att dela upp den lite eftersom jag tyckte den var så lång. Sno den gärna om ni känner för det!


Du heter: Emelie
Smeknamn: Em, Emsan, Emil, Elemi
Låt som när du är ledsen sörjer till? Kom änglar eller Utan dina andetag
Beroende av: Bekräftelse för det jag gör, speciellt på jobbet. Annars bröd, olja och flingsalt.
Vad tror folk om dig? Att jag alltid har välstädat hemma ;)
Vad får du oftast komplimanger för? Svårt, jag vet inte, nog mest för mitt hem men även för mina prestationer på jobbet. Efter bröllopet fick jag massor av komplimanger för hela genomförandet av det.
Hur imponerar man på dig? Genom att vara harmonisk och tillfreds med sitt liv och att brinna för det man gör oavsett vad det är.
Brukar du skratta för dig själv? Absolut
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Och jag är på A! Kyssar min älskade!...har du sett tavlan i köket? :)"
Var bor du? Malmö
Trivs du där? Så mycket att jag har ratat alla andra tänkbara platser att bo på.
Hur svarar du i mobilen: Emelie
Vem ringde du senast?: Min man
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag skulle messa när jag kom hem och att han lovade att vara försiktig i Malmökvällen.
Brukar du komma i tid: Faktiskt förvånansvärt ofta med tanke på vilken tidsoptimist jag är.
Hur känner du dig nu: Nöjd efter en fantastisk helg men lite orolig.

Resten kommer imorgon!

5 comments:

  1. Ser med spänning fram emot del 2!
    kram

    ReplyDelete
  2. Rolig lista :) Och du är vacker som... jag vet inte vad! Det vackraste jag sett på länge! :)

    ReplyDelete
  3. Älskar att läsa dessa listor. Kanske lånar jag den av dig framöver också. Bra att dela upp den lite.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jess: Kul att du tycker det ä rkul :)

    Alexandra: tack, tack :)

    Annika: Du är ju bara för fin, tusen tack för den underbara komplimangen!

    Ellinor: Ja visst är det kul. Gör det!!

    Kramar

    ReplyDelete