Sunday, September 19, 2010

Valvaka



Nu har även jag varit och röstat till slut. Jag är en av alla dem som röstade den sista timmen, en av alla dem som bytt parti i år och en av alla dem som inte bestämde mig på riktigt förrän jag stod i valbåset. I elfte timmen. Så att säga. Jag tycker att det här har varit det svåraste valet någonsin, kanske beroende på att jag aldrig har varit så insatt i valet som i år. Jag har läst allas valprogram, tittat på utfrågningar och debatter, sökt efter svar med ljus och lykta, diskuterat med alla jag råkat, tagit parti för båda blocken, för olika partier, allt för att få en diskussion, en argumentation och oj vad jag har argumenterat, för miljöfrågor, energifrågor, sjukförsäkring, skatter, skola och privatisering och det ska bli så spännande att följa valutgången ikväll. Jag hoppas att ni alla varit och röstat idag och jag hoppas att vi alla har röstat för demokrati och inget annat!

6 comments:

  1. Japp, jag har röstat med hjärta och hjärna!
    kram

    ReplyDelete
  2. Jo, samma färg i alla fall! :)
    kram

    ReplyDelete
  3. Det har sannerligen inte varit lätt, de tidigare ideologierna suddas ut allt mer och jag tycker att årets valarbete mest varit pajkastning. Men nu har vi gjort vårt val och bortsett från SD:s makabra framgång, ser det ganska bra ut tycker jag :)
    Kram

    ReplyDelete
  4. ja jisses....själv var jag pinsamt oinsatt i år men tog mig tillslut iväg och la mina röster....men någon valvaka blev det inte och allt jag kan säga är väl att det finns ett antal % där ute i landet som jag INTE kan förstå gällande deras val av parti...och då självklart dom som fick fram SD.

    kramar

    ReplyDelete
  5. Nej usch och fy vilket valresultat med 20 platser i riksdagen för SD. Vi får vara nöjda att vi alla gick och röstade i alla fall och nästa val ska vi rösta ut dem. Så måste det bara bli.

    Kramar

    ReplyDelete
  6. Vad härligt det later att vara sa insatt! Igar för en liten stund önskade jag att jag bodde i Sverige. Att jag kunde har varit med och jobbat hart för nat jag tror pa tillsammans med andra. Men nu blev det "bara" min röst, och den är ju viktig den med :)

    Hoppas förresten att du kan hitta nat trevlig stall i närheten. Det är jättekul att ha börjat igen.

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete