Tuesday, September 7, 2010

Psst, kom och tjuvkika på vårt bröllop - Förberedelserna

Jag tänkte berätta lite mer om vårt bröllop i några olika inlägg för att inte belamra er med foton och information, om ni är nyfikna? Eller mest visa bilder kanske men också berätta.

Natten innan bröllopet sov inte jag och blvande maken ihop, istället idkade vi tjej- respektive killmys för hela slanten. Jag tillsammans med några av bästa vännerna och mannen med sina dylika. På morgonen for jag hem till mamma där jag möttes av Kristina som såg till att jag såg ut som den brud jag skulle vara. Håruppsättning och smink som var finare än vad något proffs hade kunnat åstadkomma tycker jag. Snart dök min sömmerska upp och hjälpte mig på med klänning, skor och sista touchen.

Tänk om man hade haft sådana här lockar alltid!

Något blått...

Mammas man och min bonuspappa följde mig ner till min skjuts som överraskande nog var en chaufför med hatt och vita handskar i en blomstersmyckad bil. Vi susade bort till parken där vigseln skulle gå av stapeln och jag kastade en sista blick i spegeln innan jag klev ut i ösregnet med mitt gröna, prickiga paraply. Där på andra sidan blomstergången såg jag, finare än någonsin, min underbare Erik. I samma ögonblick försvann regnet och kvar fanns lycka, kärlek och fullkomlighet.

Fina Hedda försöker fixa till klänningen i sista sekunden men jag är redan på väg.

6 comments:

  1. Oh, jag blir alldeles varm i hjärtat och då är detta bara början på sagobröllopet :)
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att få ta del av din dag :). Otroligt vacker var du som alltid. kramar

    ReplyDelete
  3. OM vi är nyfikna? ATT jag är:)

    Älskar inlägget nedan med fameutstyrsel och allt....härliga underbara vänskap!

    Kramar

    ReplyDelete
  4. Så var man tårögd igen:)
    Du fullkomligen strålar, vackrast av dem alla. Följer gärna ditt bröllpsäventyr lite pö om pö. Ha en mysig kväll. Kram Kristina.

    ReplyDelete
  5. Jag blir alldeles tarogd... Vad kul att du delar med dig!!
    Vi sov inte heller tillsammans, det blir lite annan kansla da.

    Kram kram

    ReplyDelete
  6. Åh vad fina ni är, tuden tack för alla komplimanger, man blir ju helt generad!

    Kramar

    ReplyDelete