Sunday, September 5, 2010

Möhippan för typ två månader sedan

Jag lovade för längesedan att berätta om min obligatoriskt pinsamma men helt fantastiskt roliga möhippa men jag hade inga foton och berättandet kom liksom av sig. Nu skickade storasyster dock lite bildbevis så jag tänkte, bättre sent än aldrig och bilderna är faktiskt lite roliga. Så här såg min dag ut den 3 juli.


Döm av min förvåning när det här gänget kom joggandes mot mig och Erik en sömning lördagsmorgon när jag helst av allt velat ligga kvar i sängen men istället hade blivit uppsliten av ett energiknippe utan dess like i form av min då blivande make. De såg verkligen inte kloka ut! 9 stycken blev senare 12 och således var vi ett riktigt stort gäng, mina fina, fina vänner, systrar och jag.


Naturligtvis slapp inte jag undan jag heller, trots att jag hatar att vara utspökad offentligt. Min mellansyrra hade sparat den gamla rosa avklippta collegetröjan jag har på mig från 80-talet. Det sjuka är att jag tyckte att den var såååå snygg när hon hade den och gärna snodde den ur garderoben när det begav sig. Vad jag gör för rolig Karate Kid-Trana här är för mig helt obegripligt, men jag tror att det är en Famespark på gång.


Vi inledde dagen med en mysig champagnefrukost i gräset ett stenkast bort från vår kommande vigselplats. Det bjöds på fruktsallad, hembakt bröd och mycket annat gott samtidigt som jag blev utfrågad om Margaretapaviljongens historia. Det vill säga, den byggnad vid vilken vi valt att genomföra vår vigsel. Vännerna blev inte så lite imponerade när jag faktiskt lyckades kamma in nästan full pott!


Första anhalten efter frukost var Utmaningarnas hus där vi i lag kämpade med kluringar, bollekar, musikskapande, knappletande, klättring och...


...att kunna skrika riktigt jäkla högt. Till slut tog familjen hem det hela, det vill säga mitt lag bestående av mig, mina systrar och min äldsta vän.


Efter en fantastisk lunch med matig sallad, bröd, dricka och välbehövligt kaffe blev det brasiliansk dans, Zouk, på stranden. Eftersom det var så otroligt varmt, över 30 grader, var det tur att vi fick lite förfriskning i form av mojitos mellan rundorna...


Svettig och trött efter utmaingar och dans var det ljuvligt att få knalla in på kallbadhuset och få ta ett svalkande dopp. Här hade jag gärna tillbringat mer tid i solen med vänner och prat. Men ingen rast och ingen ro.


Snart bar det iväg till nästa anhalt var jag fick en välbehövlig  avslappnande ansiktsmassage innan det vankades snacks och lekar.


Stort Erik och Emelie-quiz (På vilket jag hade alla utom ett rätt!) och en utomordentligt skrattframkallande ballonglek. Jag blev utrustad med nål och smällde namngivna ballonger så det stod härliga till!
Slutligen fixade min duktiga bröllopsstylist och tillika goda vän hår, smink och outfit för restaurangbesök och utgång. Vid 5 på morgonen kom tre trötta men lyckliga tjejer hem till en lägenhet för att dricka the och prata om dagen. Den kunde inte ha blivit bättre.

3 comments:

  1. Visst var det en supermysig dag!
    kram

    ReplyDelete
  2. Låter minst sagt som en minnesvärd och fin dag, precis så som det ska vara!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Men, så underbart. Ni verkar ha haft en riktigt härlig heldag. :-)

    ReplyDelete