Tuesday, September 14, 2010

En regnig dag som denna...

...minns jag en blåsig dag i somras då jag för första gången i mitt liv försökte mig på vinsurfing. Jag och Erik åkte ut till Haga Park på Öland och hyrde lite utrustning där. Det var ganska kallt men det blåste en hel del vilket såklart är en förutsättning för att kunna segla ordentligt. Efter att ha stått och dragit ett par gånger fick jag faktiskt upp riggen och for iväg. Det var verkligen fantastiskt roligt, särskilt när man kom någonvart!

Hade det inte varit så förtvivlat arbetsamt att ha vindsurfing som hobby så hade det helt klart varit ett hett alternativ för mig. Det är förstås inte lika roligt som vågsurfing och det är betydligt kallare, särskilt som det är bäst förhållanden i Sverige om höst och vinter när de riktiga stormarna drar in. Som jag sagt förut, jag bor i helt fel land, eller åtminstone fel del av det här landet och i vart fall när det kommer till sportutövande. De sporter som roar mig är helt enkelt omöjliga att utöva i Skåne. Surfing. Skidåkning. Bergsklättring... Ja ni förstår ju själva.

Men hey, löpning känns ju faktiskt exakt lika utmanande. Eller?

Erik på väg in mot land

Fantastiskt nöjd
Jag drog, och jag drog...

Jippiiie, jag står upp!
Till slut ger jag upp, trött så att jag darrar, men lycklig och glad!

3 comments:

  1. Wow, det där har jag alltid velat prova! Var det inte kallt?
    kram

    ReplyDelete
  2. Oj, det vil jeg gerne prøve!
    Fik forresten aldrig skrevet, at billederne fra jeres vielse er så utroligt smukke! Det ligner et eventyr og en drøm, og jeg er så imponeret over hvor romantisk det hele ser ud.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Jess: Det var lite kallt men man blir varm i våtdräkten. Det var sååå kul! Du måste prova någon gång :D

    Julie: Det måste du göra! Det var fantastiskt! Tack så mycket, ja det blev fina bilder :)

    Kramar

    ReplyDelete