Thursday, September 30, 2010

Element vatten


Just nu har jag inte särskilt mycket träningsinspiration just nu. Det är någonting med hösten efter sommarens ljusa kvällar och varma förutsättningar dyker mörka kvällar och kalla vindar upp som en tjuv om natten och stjäl all min energi. Återigen bannar jag mitt annars så vackra landskap för att det inte kan tillhandahålla de alternativ jag skulle bli så glad över att ha. Men för att göra det bästa av situationen har jag nu i alla fall hittat något som känns mysigt trots min negativitet. Jag simmar helt enkelt. Tyst, lugnt, avslappnande, harmoniskt och dessutom får man avsluta med en uppvärmande bastu innan man går ut i den friska, knastriga höstluften.

2 comments:

  1. Låter härligt sötis. Hoppas du får en toppenhelg.kramar

    ReplyDelete
  2. Det är precis det som du beskriver i den sista meningen som gör att jag också mår så himla bra av simning och längtar till den jättemkt nu när jag är förkyld och inte vågar träna än. Men det första jag gör (förhoppningsvis) inom några dagar blir att simma! Och basta.

    ReplyDelete