Monday, September 6, 2010

Varför är djur så söta?


Några av alla de fantastiska vi såg på Skånes Djurpark i somras.Vi har gjort det till en vana att besöka Ystad Djurpark minst en gång per år, ofta med barn i sällskap. Den här sommaren var inget undantag. Däremot hade vi inga täckmantlar på Skånes Djurpark, fyra vuxna människor som hade väldigt kul!

 Ja, ni förstår vad jag menar?

 Fyra finingar tittar efter kameler

 Marsvin som är övertygat om att ha hittat det perfekta gömstället

 Lemurklappning, alltid höjdpunkten. Tveklöst.

5 comments:

  1. Ja, djur är underbart! :) Jättefina bilder och man vill bara gosa med de fina mjuka lurviga sakerna :)

    Jag var själv på Kolmården i söndags och fick en very special visning av en kompis som jobbar där. Vi fick följa med bakvägen och hälsa på vargarna (helt fantastiskt!), tigerungarna och gå in i safariparken och mata alla djuren öga mot öga. Dock var lejonen i bur och det var rätt skönt :)

    Vad härlig möhippan såg ut förresten. Jag gillar heller inte att klä ut mig men just en sån dag med sina bästa vänner så ser det faktiskt rätt kul ut :)

    ReplyDelete
  2. Åh, för att de är så mjuka och gosiga. :-) Härliga bilder.

    ReplyDelete
  3. SV: Ja, visst fanns det mycket vackert att titta på. Köpte dock ingenting. Men ska ju vara kvar här ett tag så det lär bli fler besök :)

    Vad var det för blogg du skrev ifrån förresten? Visste inte att du hade flera ;)

    Kram

    ReplyDelete
  4. Jag alskar djur nat otroligt. Ar det en bra djurpark? Jag brukar fa lite daligt samvete efter att ha varit pa zoo, speciellt utomlands. Gillar inte att se dom instangda... Hjartat spricker nastan. Som nar vi sag en isbjorn i Mexiko City. Men sa lange det ar en bra djurpark, och jag tror inte att du skulle besoka en dalig :)

    Ah ja, jag ar sa glad att jag varit pa min forsta ridlektion. Har verkligen saknat det. Det ar privat lektioner jag ar, kostar inte ens 200kr har... Det verkar dom som om det kan bli lite olika hastar varje gang, men det kan ju vara kul.

    Var det du som lamnade en kommentar hos mig och skrev att du skulle vilja ha en egen hast inom 10 ar? Det var en anonym kommentar och jag ar ju sa nyfiken!

    Kram igen!

    ReplyDelete
  5. Annika: Wow vad häftigt! Såg på din blogg, underbart!

    Alexandra: Eller hur!

    Lisa: Jag håller med dig helt och hållet! Det finns två djurparker i Skåne som är jättebra. De utgår ifrån vad djuren behöver och de har bara djur som klarar sig bra i vårt klimat. Båda djurparkerna drivs med hjälp av sponsorpengar det är riktiga djurvänner som är engagerade. Jag lägger upp länkar till hemsidorna om du vill läsa mer!

    Kram Emelie

    ReplyDelete