Friday, August 27, 2010

När man försöker "köpa" något på blocket och använder Google translate

 En kompis till mig försökte sälja sin klocka på blocket och fick det här svaret på sin annons:
  
Hej, hur har din dag varit som? 
behaga jag skulle vilja. veta ditt senaste priset för denna artikel, 
om du träffa min demnd jag vill få det till någon speciell behaga, 
få tillbaka så fort som möjligt. 

Hälsningar ....

Godtrogen som den här vännen är svarade han snällt på mailet som han trodde var från någon som inte pratade så bra svenska men som var intresserad av klockan. När han mailat pris och berättat att klockan fanns kvar fick han det här svaret:

Hej,
Tack för ditt mail, Hur mår du idag? Mitt namn är fru Valeria trä,
hade jag turen att hitta din annons och jag är okej med det senaste
priset .. Jag köper denna produkt för min son i Västafrika i Nigeria,
där han gör sin sista presentation kommer jag att betala dig med
3200kr banköverföring inklusive frakt kostnader .. Om du är okej med
detta komma tillbaka till mig med dina kontouppgifter för betalning
skall fortsätta. detta är verkligen på grund av min fullspäckade
schema men med banköverföring Jag tror att jag kan göra det snabbt.
Jag kan skicka pengar via banköverföring
Så jag behöver er:

Fullständigt namn?

Bankens namn?
Kontonummer och IBAN?
SWIFT-kod?.
komma tillbaka med ditt fullständiga namn och kontonummer och vill med
det totala belopp som kan skicka den till Nigerie


Är det bara jag som tycker att det här är HYSTERISKT roligt? Fru Valeria trä är min favoritbit.

7 comments:

  1. Bara ännu en som försöker bluffa på Blocket. Sjukt många nu!!!!
    Fotosvågern

    ReplyDelete
  2. Haha, google translate är en räddare i många lägen men egentligen har man ju ingen aning om vad man skriver :)
    Kram

    ReplyDelete
  3. :D ! Hoppas du får en toppendag söta. kramar

    ReplyDelete
  4. Hahahahahaha!!! Tack för det morgonskrattet! HYSTERISKT kul! Google Translate har återigen visat hur bra det är....not. :)

    ReplyDelete
  5. Fruktansvärt otroligt roligt! Det lite sorgliga i det är att det tyvärr finns folk som har svenska som modersmål som nästan skulle uttrycka sig lika obegripligt (alla dessa särskrivningar tex)- förutom Valeria trä då, möjligen... ;-D

    Och åh så fina ni var i bröllopsstassen! Vad är väl lite regn? Pfhui! Sådant sätter man sig väl över på sin bröllopsdag. Huvudsaken är att ni hade en härlig dag, och det härliga finns ju inom er och med alla som ni delade dagen med.

    ReplyDelete
  6. Svåger: Haha, ja det är helt otroligt!

    Ellinor: Nej precis, det är det jag försöker säga till mina elever också!

    Jess: Ja så kan man ju se det :)

    Linda: Tack detsamma!

    Helena: Kul att jag kunde bidra, jag skrattade så att jag grät när jag fick reda på det.

    Fröken Fräken: Ja, det är så hsyteriskt. Tack! Vad glad jag blir för dina söta ord :)

    Kramar Emelie

    ReplyDelete