Sunday, August 29, 2010

Back to beeing dinkers

 I helgen har vi varit hobbyföräldrar igen, men denna gången bara till två nu ganska stora tjejer. Vi började lördagen med att titta på stora som spelade match. Sen följde en onyttig lunch på ett onyttigt biobesök med popcorn, chips, läsk och Toy Story 3 i 3D som var en riktig fullträff. Jag som inte är det största fanet av amerikanska barnfilmer satt ömsom med andan i halsen, ömsom skrattade jag högt och i slutet rann tårarna ner för kinderna av ilska och sorg.


Väl hemma fortsatte onyttigheterna med hemmagjord pizza. Var och en gjorde sin egen favorit. Min är tomat, mozzarella, olivolja och basilika.



 På kvällen bäddade vi framför tv:n och en ny film Varje gång tjejerna är på besök fösöker vi ha en ny japansk film hemma. De älskar Totoro, Howl's oving castle och Spirited away. Men den här gången tittade vi på Henry Selicks och Neil Gaimans fantastiskt vackra dockanimerade film Coraline. Tjejerna somnade efter en kvart, utmattade av all mat kanske, men Erik och jag såg klart hela, alldeles betagna.



Idag lämnades tjejerna åter till sina föräldrar, även denna gången på match men nu var det lillas tur. Det är alltid mysigt att ha systerdöttrarna och extra kul var det att få se båda spela fotboll eftersom det var så längesedan sist. Nu har vi båda två krashlandat i soffan och livet där man får något gjort är tillbaks ;)

4 comments:

  1. Jag har varit nyfiken på Coraline allt sedan jag läste om den i en tidning. Den är alltså sevärd tycker du?

    Kram

    ReplyDelete
  2. Vilket mys och jag är imponerad av hitte-påt med egna pizzor, det måste ju varit väldigt lyckat!

    Jag är inne i ett filmstim nu och nya tips är alltid bra! Tänkte ta med mig killen på bio i helgen och helst på 3D för det är jag så himla impad över och han har ännu inte sett det så det får nog bli Toy Story när du skriver så där...

    Blev det någon bröllopsresa för er nu direkt eller blir det något längre fram kanske? :)

    ReplyDelete
  3. Ellinor: Se den! Den är så himla fint gjord.

    Annika: Haha, det är inte så imponerande, med tanke på alla smaskiga saker du brukar lägga upp på din blogg så är det snarare deig man ska vara imponerad av :)

    Toy story var himla söt faktiskt, se den!

    Bröllopsresa blir det och jag lovar att berätta om var och när!

    Linda: Ja verkligen!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete